A francia villamos-reneszánsz legrégebbi példája 35 év alatt a negyedik jármű-generációt szerzi be. Keskeny járműbe lesz nagy beltér varázsolva.
Nantes 1958-ban zárta be az akkoriban korszerűtlennek tartott villamosüzemet, majd 1985-ben egy korszerűnek mondható üzemet nyitottak meg. A 2012-ben a jelenlegi hosszot elérő háromvonalas hálózaton jelenleg 46 Alstom TFS (1984-1994), 33 ADtranz Incentro (2000-2006) és 12 CAF Urbos (2012) közlekedik. A normál nyomtávú, 44 kilométeres hálózat 2,4 méter széles járművekhez megfelelő, az összes jármű és megálló akadálymentes. Naponta közel 300 ezer utast szállító közlekedési rendszer országosan is a harmadik legnagyobb forgalmú.
Fényes kívül és belül
Az első generációs járművek fölött már eljárt az idő, ezért főleg azok helyettesítésére szereznek be 61 új villamost. Az Alstom Citadis X05 típusba tartozó új járművek 2022-ben érkeznek majd és 2023-ban állnak forgalomba. A 235 millió euróért beszerzendő 48 méter hosszú hétmodulos szerelvények dizájnját a párizsi Régine Charvet Pello (RCP) tervezőiroda jegyzi és a Tours-ban közlekedő villamosokra hasonlít leginkább. Az új darabok a kiváltott típustól függően 8-10 méterrel hosszabbak lesznek, így még több utast szállíthatnak majd.
A beltérben is nagy tereket sikerült kialakítani a manapság már szűknek számító szekrényszélességbe
Adorján Péter