Podcastunk, a Közvetlen Kocsi ezúttal ismét home office változatban jelentkezik. Cserében kitárgyaljuk a közelmúlt aktualitásait és ellátogatunk egy kicsit Norvégiába is. A hajtás után beszélő RegionalBahn-cikk következik.
Az elmúlt napok-hetek szenzációja kétséget kizáróan a kormány, de főleg a kormányzati háttérintézmények által erősen támogatott vasúti menetrendváltoztatás. Be ugyan egyetlen mellékvonalat sem zárnak, de az ITM, mint megrendelő az alibimenetrendeket már nem 2-3, hanem jobbára egy vonatos változatban szeretné látni. Mit jelent ez, mit hozhat nekünk, utazóknak és mi az, ami az egész elképzelés mögül hiányzik? Erről beszélgettünk a Közvetlen Kocsi mostani adásában.
Fontos megjegyezni: az adást május 21-én este vettük fel, ekkor a másnapi fejleményekről még mi sem tudtunk.
Fontos megjegyezni: az adást május 21-én este vettük fel, ekkor a másnapi fejleményekről még mi sem tudtunk.
Bzmot-okról is beszélünk a Közvetlen Kocsi mostani adásában, de főleg általános kérdésekkel foglalkozunk a mellékvonalak kapcsán – érdemes ezeken elmerengeni!
Mielőtt azonban mellékvonalaznánk (bár a listában bőven akad fővonal is), nézzük meg, hogy áll a koronavírus-járvány Európában. Megnéztük a „Dracula Flyert” és a bécsi reptér szellemterminálján is kirándult szerzőtársunk.
Végezetül pedig irány Norvégia, ahol úgy gondolták: lehet egységes nemzeti szállító, egységes arculata a tömegközlekedésnek, még ha ez egy picit sokba is került. Az NSB nyomában járva folyton csak a Vy-re bukkanunk, de óriási dolgokat tud a rendszerük, ami igazából egészen magától értetődő lenne amúgy is.
Közreműködők: Adorján Péter, Berky Dénes, Halász Péter, Magyarics Zoltán, Mellár Marcell, Szundi Szabolcs
Station Voice: Vass Gabriella és Pongrácz Dániel
Főcímzene: Klaus Doldinger & Passport: Loco-motive