2020. 04. 27.

Nyelvtanfolyamra nem lesz szükség

Elégedett üzemeltetővel a legegyszerűbb üzletet kötni. A flamand Multiobus és a holland Ebusco együttműködése szintet lép és tucatnyira nő a környezetbarát buszflotta.






A Vlaams-Brabant tartományban, Brüsszel és Liège között félúton fekvő Tienen városában van a saját jogú járatai mellett a flandriai regionális közlekedési cégnek is alvállalkozó Multiobus székhelye. Itt üzemeltet néhány városi és regionális vonalat is a De Lijn égisze alatt az alapvetően családi vállalkozás.

Az első kettő elektromos busz még 2018 közepén érkezett a céghez és az azóta megszerzett tapasztalatok hatására újabb 10 darabot rendeltek újfent az Ebusco acélvázas 2.2 típusából. A Hageland nevű terület regionális vonalain szolgáló buszok azóta is hozzák az elvárt teljesítményt, egy töltéssel képesek a napi akár 350 kilométeres fordákat teljesíteni.

A 2.1 nevű modellel szerzett tapasztalatok után az új darabok tovább növelt, akár 400-450 kilométeres hatótávval érkeznek majd és rendelkezni fognak inverz pantográfot fogadni képes töltési lehetőséggel a tetőn, így szinte bárhova bevethetőek lesznek. Ugyan a garázsban már van töltési lehetőség, de az a legdrágább megoldás, ezért inkább az igény szerinti töltést biztosító infrastruktúrába fog beruházni az üzemeltető. Ezzel egy hagyományos dízelbusz TCO-ját is elérhetik. A hagyományos tükrök helyett már a holttérre is figyelmeztető kamerás rendszerrel érkeznek majd a buszok, az utasok pedig díjmentes internetet és USB-portokat kapnak az utazás idejére.

Egyelőre még csak rajzon létezik, de már nem sokat kell várni a valóságra

A szállítás 2021 tavaszán kezdődik és a lítium-vas-foszfát akkumulátorokra a szokásos 10 éves garanciát vállalja a gyártó.

A szerződés aláírására a buszgyárban került sor, ahol a társadalmi távolságtartás ellenére megoldották a kézfogás járványügyileg is biztonságos pótlását
Balról Peter Bijvelds, az Ebusco, jobbról Olivier van Mullem, a Multiobus ügyvezetője
(képek: Ebusco)

Adorján Péter