Szokás azt gondolni, hogy a korszerű járművek gondozásmentesek, de kisebb karbantartásokat mindenképpen el kell végezni még egy új mozdonyon is.
2020. 04. 30.
2020. 04. 29.
Minek nevezzelek?!, I. rész – Farmotoros, alacsonypadlós, A-tól U-ig
Az Iveco egy csodálatos vállalat. Egyszerűen nem csoda, hogy egyre több helyen találkozunk az olasz-francia-cseh márka buszaival. De nem csak a keleti blokk útjain (csehszlovák belpiacon), hanem Ausztriában, Németországban, Svédországban, sőt még Norvégiában is terjednek. A népszerűséget sokféleképpen el lehet érni. Az Iveconál használatban van két olyan marketing catchphrase – személyes kedvenceim – amelyek közül az egyiket már keresni kell a honlapon, a másik viszont a főoldalon virít.
2020. 04. 27.
Nyelvtanfolyamra nem lesz szükség
2020. 04. 24.
Hétvégi gyors – 2020. április 18-24.
Nagymacskák az acélvárosnak. Újra száraz az LBT. Magánosítás Svájcban. Rosszul áll a FlixMobility szénája. Nem csak itthon lehetnek kék-fehérek a FLIRT-ök. Késik az InnoTrans. Visszatérő élet Norvégiában. Állnak a sörcsapos jetik. Hírösszefoglalónk a kattintás után.
Sárga üzlet: RegioJet
Számos vasútbarát és szakember is azon a véleményen van, hogy az üzleti alapokon működő szolgáltató megjelenése jó minden résztvevőnek, de a legjobb talán az utasoknak, hiszen harcolni kell a fizető vendégért. A koronavírus-járvány előtt még úgy volt, hogy a nyári menetrendváltással Magyarországon is megjelenik a vasúti színeken a cseh magánszolgáltató – egyelőre ez kérdés, hogy ez miképp módosul –, így időszerűnek láttuk, hogy bemutassuk a kínálatukat. Közvetlen Kocsi, 2020-ban másodszor, extrahosszú kiadásban a kattintás után!
2020. 04. 22.
Nem minden fekete-fehér
Messze nem a leginkább turisták által látogatott hely Prágában, ám azon túl, hogy a B metró keleti végállomása, fontos szerepet játszik a város északkeleti helyi és elővárosi közösségi és egyéni közlekedésében is. Az cseh főváros közlekedés-szervezője a PID és az IPR (Institut plánování a rozvoje Prahy) most azon dolgoznak, hogy a szebb napokat látott autóbusz-állomás újra régi fényében ragyogjon.
2020. 04. 19.
Ausztrál képeslapok 2. – Melbourne és Brisbane
Szerkesztőségünkben elég komoly, és olykor egzotikus anyagok torlódnak fel különféle külföldi elfoglaltságaink okán – ezúttal például Ausztráliában dolgozott a fényképezőgép. Képes útirajzunk második részében Melbourne villamosai és a főpályaudvar forgalma, illetve Brisbane elővárosi vonatai elevenednek meg - mindezt három nyomtávon és járművek tekintetében az első részhez hasonló változatosságban.
2020. 04. 17.
Hétvégi gyors – 2020. április 11-17.
Zöld flottára kapott koncessziót a Keolis. Gyárt és szállít a Solaris. Jövőbe fektet az Aarhus Letbane. Zürich nem játszótér, de önjáró trolijuk van bőven. Csillagos buszokat vett Abu-Dzabi. Villamos-végállomás helyett munkagödör.
2020. 04. 16.
Nosztalgia, visszamenőleges hatállyal
Az talán nem véletlen, hogy Prága, sőt a egykori keleti blokk egyik legismertebb típusa a T3-as a ČKD-tól. Csak a cseh főváros hálózatán – az összes altípust figyelembe véve – több mint 1200 kocsi fordult meg (természetesen nem egy időben), míg a gyárkaput összesen több mint 14 ezer egység hagyta el. Most azonban nem róluk lesz szó, hanem közvetlen elődjükről, a T2-esekről.
2020. 04. 15.
Belpiaccal marad(t) nyitva a Škoda
2020. 04. 14.
Háromból egy, de inkább mégis négy
Bajorország legnagyobb magánvasúti szolgáltatója egyszerűsíti a nevezéktanát, de közben bonyolítja is. Hogy is van ez?
2020. 04. 12.
Back to Switzerland: világjáró svájci gőzmozdonyok
Hamburg, 1990. október 31. Egy egyedülálló akció keretében négy fogaskerekű gőzmozdony érkezett a Friedrich Engels teherhajón több mint egy hónap utazás után egyenesen Vietnámból, hogy restaurálásuk után a svájci Furka-vasúton álljanak üzembe. Nem első alkalommal, ugyanis a négyből kettő majd' 80 évvel azelőtt ugyanitt kezdte a pályafutását. A szinte hihetetlen történet mögött egy kis csapat nagy összefogása és rengeteg munkája áll.
2020. 04. 10.
Hétvégi gyors – 2020. április 4-10.
Ismerkedett a lengyel és a német technika. Nagy-Britanniában kerülőúton jön a húsvéti nyúl. A román GFR Görögországban is szolgáltathat. Átalakulhat a villamoshálózat Münchenben. Hírek a húsvéti nyúl árnyékában.
2020. 04. 09.
2020. 04. 07.
Javaslat a víruskárok enyhítésére a közlekedési szektorban
Recesszió és konjunktúra követi egymást minden gazdasági modellben és számításban, de az időtartamaik megtippelése máig szinte lehetetlen. Elég egy kisebb tőkepiaci megingás vagy egy nagyobb természeti vagy egészségügyi katasztrófa és lehet elölről kezdeni mindent. Mi a jó megoldás a kézifék kiengedése után? Mivel adós a magyar kormányzat sokszor akár három évtizede?
Trolibuszok lepik el a cseh fővárost
2020. 04. 03.
Hétvégi gyors – 2020. március 28-április 3.
Motorvonatot keres a Regiobahn. Megújul a barrandovi pálya. Újabb villañtačkókat vesznek. Villamosból sosem elég. Régi-új üzemeltetőt találtak. Szomorú kilátások a Leo Expressnél. Hírösszefoglalónk.
2020. 04. 02.
Kisbusz a kórház szélén
Tíz év telt el azóta, hogy az első autóbusz bekanyarodott a Szent kegyelmes nővérek kórháza előtt található parkolóba. Azóta negyedik viszonylatjelzéssel és sokadik típussal jár arra busz, most éppen a pesti oldalra Moldva túlpartjára közlekedő vonallal.
2020. 04. 01.
Hétköznapi gyors – 2020. április 1.
Kiránduló Fecskék. Kormányablak+ Szolnokról. Együttműködnek a cseh és a szlovák állami vasúttársaságok és koronavírusirtózik a MÁV-csoport. Hírösszefoglalónk.