2020. 03. 31.

Egy a hetvenhétből

Megérkezett az új brémai villamosflotta első darabja, hogy leválthassa a több, mint két évtizede folyamatosan problémát okozó első generációt.





2017 nyarán, közel három éves vívódás után határozott a Bremer Straßenbahn AG (BSAG) a valamikori 78 darabból még meglévő 75 ADtranz GT8N leváltásáról, amiket még 1993 és 1996 között vásároltak. Bár ezek voltak az első sorozatban gyártott nyolctengelyes, rövidcsuklós, alacsonypadlós villamosok, rengeteg mindmáig megoldatlan problémával küzdenek, emiatt a BSAG nem szeretné megvárni a 30. üzemévet és két ütemben a Siemenstől rendelt megfelelő mennyiségű új, a helyi nómenklatúrában GT8N-2 jelzésű Avenio típusú villamost.

A gyártást a bécsi üzem végzi, így onnét közúti szerelvényre rakodva jutott el az első példány Brémába. Az út négy éjszakát vett igénybe, mivel az 50 méteres összhosszúságú járművel nem olyan egyszerű közlekedni.

37 méter villamost hozott a különleges szállítójármű
(fotó: Martin von Minden / Radio Bremen)

Amint azt a BSAG hivatalosan is megerősítette, szándékosan nem szerveztek ünnepséget az első darabnak, hiszen azzal nagyon könnyen megszeghették volna az érvényben lévő gyülekezési korlátozásokat.

Egyelőre még a jármű felélesztése és a közlekedéshez szükséges engedélyek minél gyorsabb megszerzése a fő feladat, mert a BSAG szakértői hibákat találtak a gyártási folyamat közbeni ellenőrzésekkor, amik hátráltatták az elkészülést – jelenleg egy éves csúszásban vannak.

Hajnalban engedték le a 3202 pályaszámú villamost a szállítójárműről a brémai hálózatra Neustadt kocsiszínben. A fülke körüli dizájn erősen hasonlít az ulmi bokszkesztyűre.
(fotó: BSAG)

Amennyiben minden folyamat megfelelően halad, két év múlva kikophatnak a forgalomból az ADtranz GT8N-ek és nagyobb probléma nélkül átveheti helyüket a GT8N-2-flotta. Természetesen a Brémához erősen kapcsolódó GT8N-szériából marad fent legalább egy: a 3078-as pályaszámú darab lett kijelölve megőrzésre.

Adorján Péter