Folyamatosan nő az utazási igény Potsdamban is, ezért fontolóra vették hétvégente az üzemszünetmentes villamoshálózatot.
Potsdam amellett, hogy Brandenburg tartomány igazgatási központja, egy nagyon kellemes város Berlin közvetlen közelében. Mivel a város lakossága is növekszik és változik, egyre nagyobb igényt tapasztalnak az éjszakai járatokra.
Alig két év van hátra a jelenlegi városi közlekedési terv érvényességéből, így már most megkezdődtek az egyeztetések a város, a megrendelő és a szolgáltatók között. Márciusban születhet majd döntés a következő 5-8 év fejlesztéseiről, ami alapján a ViP majd újabb járműveket vásárolhat.
2014-ben még négy viszonylat szolgálta ki az Am Stern és Kirchsteigfeld kerületeket, mára már csak a 96-os jár ide egész nap
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Adorján Péter)
A nyilvánosságra került részletek szerint a lakosságszám növekedése ellenére sem szeretnének több személyautót az utakra engedni – ahol lehet még sebességkorlátozásokat is bevezetnének – és inkább a közösségi közlekedés felé terelnék a lakosságot. Ehhez sok helyen a buszvonalak sűrítése is megoldás lehet, de a sokszor felújított Tatra KT4-es villamosokat mindenképpen szeretnék rövid időtávon kiváltani. A számítások szerint 2024-ig 19 új alacsonypadlós villamos beszerzése lehet szükséges, amit darabonként 4 millió eurós körüli összegre taksál a ViP.
Viszonylag nagy lépés lenne a 96-os (Kichsteigfeld, Marie-Juhacz-Straße <> Campus Jungfernsee) vonalon a hétvégi éjszakai üzem bevezetése, hiszen a két éve megnyitott északi hosszabbítás mentén sorra épülnek az új lakások és a várakozások szerint 10 ezer új lakó is költözhet oda. Péntek és szombat éjjel 30 percenként szelné át a várost a villamos és a főpályaudvarnál átszállást biztosítana az S-Bahnra is.
Potsdam, Campus Jungfernsee végállomás nem sokkal a megépülte után, még 2018 őszén: a közös peronos átszállás után akár Spandauig is eljuthatunk
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
További egyelőre fiókba került tervek között van a Babelsberg és az Am Stern közötti és a Bornstedt és Golm közötti villamosvonalak megépítése, melyek korábban szükségtelennek lettek nyilvánítva, de a város folyamatosan változik.
Adorján Péter