Villany-Solaris flottabővítés Lengyelországban. Bővül a BerlKönig-hálózat. Potsdamban ittas buszvezetőt kapcsoltak le a rendőrök. Újabb Stadler-rendelés Angliából. Új buszok a fővárosi vonalakon.
2020. 01. 31.
2020. 01. 29.
Napi 1 eurós tömegközlekedés: nem jó irány
Egyre több városban kezdik pedzegetni, hogy a tömegközlekedés vonzóvá tételének egyik megoldása az, hogy az éves bérletet mindösszesen napi egy euróért adják, ezzel az olcsósággal csábítva az autósokat a közlekedési mód megváltására. De nem mindenki szerint.
2020. 01. 28.
Megújulás a gyártás helyén
Tervek szerint halad a berlini S-Bahn igáslovainak felújítása, de nem minden egység vészelte át az eddigi éveit súlyosabb hibák begyűjtése nélkül.
2020. 01. 27.
Múzeumból múzeumba került a makett
2020. 01. 25.
Karácsony–Vitézy–Fürjes: óvatos csodavárás a közlekedésben?
Ritka együttállást hozott a 2020-as év első hónapja a hazai közlekedéspolitikában: Budapest és az agglomerációs közlekedés egén legalább 30 éve nem látott konstellációban áll együtt három, korrekt közlekedéspolitikai vízióval és döntési pozícióval is bíró ember. Vajon mi sülhet ki ebből a kegyelmi állapotból, mi a törlesztendő adósság, és mi az apróbetűs rész ebben a történetben? Jegyzetünk a hajtás után.
2020. 01. 24.
Hétvégi gyors – 2020. január 18-24.
Misszió Tours zarándokvonatok 2020-ban. Visszatért Vitézy, de nem a BKK-hoz. Matricadigitalizációba bukott bele a cseh közlekedési miniszter. Új trolik és motorvonatok a Škoda előadásában. Új színek és hibridmozdonyok a DB-nél. Hírösszefoglalónk.
2020. 01. 22.
Csak napsütés legyen és szélcsend
2020. 01. 21.
ÖBB: üzenik Brüsszelnek, hogy Nightjet!
Az ÖBB a korábban már megszellőztetett terveihez hűen januárban, egészen pontosan január 19-én vasárnap este elindította a Bécs és Brüsszel közötti új Nightjet-vonatát. Az új vonat persze nem új, hanem egy régi járat reinkarnációja és azért a mostani lépés közel sem olyan utasvonzó, mint lehetne. De kísérletnek nem rossz!
2020. 01. 20.
2020. 01. 17.
Hétvégi gyors – 2020. január 11-17.
Mozdonyt vesz a MÁV-START, méghozzá sokat. Mozdonytalanít a Stadler új motorvonataival a Zentralbahn. Nagytételben rendelne mozdonyt a MÁV-csoport. Továbbra sem lesz duplacsuklós busz a reptéri járaton Prágában. Mozdonycsere Berlintől keletre. Új villamosok érkeznek Mostba. Hírösszefoglalónk.
2020. 01. 14.
Rezsikökkentés 2.0
2020. 01. 10.
Hétvégi gyors – 2020. január 1-10.
Újabb villamosokat szállít a Stadler. Zalaegerszegi IC-promóció. Fogynak a lavórfényszórós mozdonyok. Problémák és fejlesztések a cseh vasúton. Díjmentes belváros Augsburgban. Újabb repülőtéri kapcsolat kell. Teszten az akkus Desiro ML. A Pozsonyi Volán indított járatot Budapestre. Újabb szerelvénytípus az elővárosban. Évindító hírösszefoglalónk.
2020. 01. 08.
Északi part: villamosítás miatt teljes kizárás
A Balaton északi partján vezető fővonal az utolsó hazai dízelparadicsomok egyike. Tény, hogy a környezetvédelmi szempontból ezen célszerű változtatni, ám továbbra is erősen kétséges, hogy a vonalnak csak egy részét érintő vasútvillamosítási projekt és annak megvalósítása biztosan a legjobb módon halad. Pláne akkor, ha már megint egy szempont nem számít a vágányzári menetrend kialakításakor: az utasok.
2020. 01. 07.
Adócsökkentéssel a klímavédelem útján
2020. 01. 06.
Cseh flottabővítés
A cseh személyszállító vasúti szolgálatatók a következő évek során komoly mennyiségű járművet állítanak majd szolgálatba, ezzel komoly példát mutatnak nem csak az országon belül, hanem a nemzetközi piac számára is. A beszerzésekben pedig nem csak az állami, hanem magán operátor is érintett.
2020. 01. 04.
Három kilométer, negyven év üzemszünet
Az új menetrendi évad Csehországban egy, évtizedek óta elfeledett vasútvonal újranyitását is magával hozta. A dél-morvaországi kerület hosszútávú tervei között szerepelt a 2000-es évek eleje óta a személyforgalom visszaállítása, de a kivitelezés elkezdéséig 2014-ig, a forgalom indulásáig pedig 2019. december 15-ig kellett várni.