Tervek szerint halad a berlini S-Bahn igáslovainak felújítása, de nem minden egység vészelte át az eddigi éveit súlyosabb hibák begyűjtése nélkül.
Az előzetesen vártnál rosszabb állapotban vannak egyes 481/482 sorozatú egységek, ezért szakértő kezek közé utalta őket az S-Bahn Berlin GmbH. A feladattal a történelem során Gottfried Lindner AG, VEB Waggonbau Ammendorf, DWA és Bombardier cégéreket is látott üzemben tevékenykedő Maschinenbau und Service GmbH (MSG) szakembereit bízták meg.
A specialisták megbízására azért volt szükség, mert körülbelül minden huszadik egység ajtajainál a járműszerkezet megbontására is szükség van, ugyanis a hossztartók rozsdásodása csak az elemek cseréjével oldható meg. Ammendorfba még tavaly év végén kerültek az első teljesen kiürített kocsiszekrények és a szükséges sablonok megtervezése után neki is estek a problémás kocsiknak.
A sorozat nagyobbik része egyszer már látta ezeket a csarnokokat...
...20 év után viszont szükséges a legrosszabb állapotú részegységek cseréje
(fotók: Christiane Flechtner / S-Bahn Berlin)
(fotók: Christiane Flechtner / S-Bahn Berlin)
Az MSG-nél jobb helyet nem is lehetett volna találni erre a feladatra, hiszen ezen a telephelyen fejlesztették a sorozatot és építették az első 934 kocsiszekrényt, a mai dolgozók egy része még aktívan részt vett a tervezés és a gyártás folyamatában, ezáltal pótolhatatlan ismeretekkel rendelkeznek.
A korróziós hajlam az eddigi vizsgálatok szerint nem függ össze az életkorral, ellenben a gyakori téli ajtónyitás és a padlóburkolat leromlott állapota fontosabb faktor volt az elmúlt két évtizedben. Peter Buchner, az S-Bahn Berlin üzletvezetője újfent megerősítette, hogy 2020-ban legalább 90 egységet kívánnak korszerűsíteni Schöneweidéban.
Adorján Péter