Szegény embert az ág is húzza. Leginkább így jellemezhető az S-Bahn Berlin GmbH elmúlt évtizede, ami a járműoldali helyzetet jellemzi. Újabb csontváz borult ki a szekrényből, amikor már minden egyenesbe kerülni látszott.
2009-ben a kerékpártengelyek, most a járművázak okozzák a problémákat Berlinben, főleg a Görlitzer Bahnon és a Ringbahn keleti és déli oldalán. Két napja adta ki a hálózatot üzemeltető DB-leányvállalat, az S-Bahn Berlin GmbH azt a közleményt, amelyben el is magyarázták, miért nem tudnak a menetrendváltástól előirányzottnak megfelelő hosszúságú vonatokat kiállítani legalább húsvétig.
Korosodnak, nem elég korszerűek, de kényszerből még futniuk kell
2015-ben Treptower Park állomáson sikerült lencsevégre kapni a Cäsar 7 hívójelű Halbzugot az Ostkreuz átalakítása miatt Pankow felé terelt S9-essen
2015-ben Treptower Park állomáson sikerült lencsevégre kapni a Cäsar 7 hívójelű Halbzugot az Ostkreuz átalakítása miatt Pankow felé terelt S9-essen
A '90-es évek elején a kelet-német ipar hirtelen összeomlását elodázó lépésként beszerzett 485-ös sorozatú 166 Viertelzugból a többszöri visszatapsolás után mára a korábbi selejtezések miatt csak 79 egység maradt forgalomban, ezek egy része alaposabb felújítást kapott a 10 éve kirobbant S-Bahn-káosz hatására, de a ZBS telepítésének hatására három éve már csak a dél-keleti hálózatrészen találkozhatunk velük.
Semmi nem tart az idők végezetéig, így a közel 30 éves szerelvények is kezdik megadni magukat az idő vasfogának.Ugyan a '80-as évek végén jó ötletnek tűnt a hennigsdorfi mérnökök szemben a súlycsökkentés jegyében az alumínium szekrényváz alkalmazása, mára már ismertek ennek hátrányos tulajdonságai – emlékezzünk csak a Combinó-krízisre, ami miatt késett a budapesti flotta szállítása is. Jelenleg a 11 Viertelzug került leállításra, mert hajszálrepedéseket találtak a hossz- és kereszttartók hegesztéseinél, így inkább bevállalják a rövidebb vonathosszakat, de nem kívánnak járatokat törölni.
Az S-Bahn Berlin szerint úrrá tudnak lenni a problémán és valószínűleg nem is kell nagyon megbontani a járműveket, hogy a szükséges javításokat elvégezzék. Teszik mindezt annak ellenére, hogy legfeljebb 1000 napjuk van hátra a 483/484-sorozat üzembe állításáig, de az utasokat addig is el kell szállítani. Ez azt fogja jelenteni, hogy a vasárnaptól érvényes menetrendben az S85-ös vonal vonatain marad a jelenlegi Halbzugok a megállapodás szerinti Dreiviertelzugok helyett, az S46-os vonalon pedig a lehető legkevesebb vonatot szeretnék Vollzug helyett Dreiviertelzuggal adni.
Egy gyönyörűen csillogó Vollzug még 2014-ből Tempelhof előtt, mint az S45-ön közlekedő Ulrich 54 azonosítójú szerelvény
Az S46-os vonalon már jobb a helyzet, mint 5 évvel ezelőtt: Halbzug helyett többnyire Vollzug érkezik majd
Képünkön a Dora 4 érkezik Schöneweide azóta átadott állomására
(fotók: Adorján Péter)
Képünkön a Dora 4 érkezik Schöneweide azóta átadott állomására
(fotók: Adorján Péter)
Adorján Péter