Ludwigshafen az autós város egyik mintapéldája, de az északi és déli főút felüljárón vezetett részei a '60-as évek óta nem voltak rendesen karbantartva, ezért most 4 évig biztosan lezárják a délit.
A hivatalosan B 37, de ismertebb nevén csak Hochstraße Süd 1959-ben épült és a szokásos átvizsgálása során olyan szerkezeti hibákat találtak, amik miatt az évek óta fennálló sebesség- és járműtípuskorlátozás helyett a szakasz teljes lezárásáról döntöttek. A napi 50 ezer egységjárműnyi forgalmat viszont belváros másik oldalán vezető, szintén korabeli és hasonlóan rossz állapotú Hochstraße Nord (államilag B 44) sem képes elvezetni a forgalmat, ezért a városi szolgáltató Rhein-Neckar-Verkehr (rnv) reaktiválja a szintén korabeli villamosait. A déli főút legalább 2023-ig zárva is marad.
Ugyan az utóbbi néhány évben leállításra került jó néhány csuklós DÜWAG villamos, de még megtalálhatóak a remízek mélyén és most jól is jönnek az öreg villamosok. A főút kieső kapacitását szolgáltatás-fejlesztéssel kívánják ellensúlyozni, viszont ehhez nincs meg a szükséges járműmennyiség és csak az egyszer már kivont szerelvények újbóli forgalomba állítása Ludwigshafen és Mannheim területén.
Délnyugat-Németország közszolgálati médiája is beszámolt a szokatlan szolgáltatásfejlesztésről
(videó: SWR / Facebook)
(videó: SWR / Facebook)
Adorján Péter