A prágai közösségi közlekedés legnagyobb szolgáltatója, a DPP (Dopravní podnik hlavního města Prahy) 2019. október 23.-án, sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a közeljövőben szükségmenetrendet kénytelen bevezetni bizonyos vonalakon.
Az eddig csak pletyka szintjén terjedő információkat a városháza és a közlekedési cég illetékesei erősítették meg. A korábban arról lehetett hallani, hogy 2020. januárban és februárban kényszerült volna a DPP néhány viszonylat ritkítására, azonban már idén novemberben is számíthatnak egyes vonalakon a menetrend változására. Jelenleg már 240 járművezető hiányzik a rendszerből, ami optimális összlétszám nagyjából 10%-a. Ennek következtében szeptemberben az előírt 5,5 millió kilométerből 800-at kénytelen volt lemondani személyzethiány miatt.
A fő vezérelv, hogy a létszámhiány minél kevesebb utast érintsen, így 2019. november 1.-jétől csak néhány viszonylaton lesz változás. Vonalak teljes megszüntetésére egyelőre nem kerül sor, főleg a követési idők változnak; valamint olyan, nagyon alacsony forgalmú szakaszok, ahol jelenleg is van párhuzamos szolgáltatás, a következőképpen:
A fő vezérelv, hogy a létszámhiány minél kevesebb utast érintsen, így 2019. november 1.-jétől csak néhány viszonylaton lesz változás. Vonalak teljes megszüntetésére egyelőre nem kerül sor, főleg a követési idők változnak; valamint olyan, nagyon alacsony forgalmú szakaszok, ahol jelenleg is van párhuzamos szolgáltatás, a következőképpen:
- 102: 2019. október 14.-e óta nem érinti Staré Bohnice végállomást csatornázási munkálatok miatt, ám ez a forgalmi rend véglegesítésre kerül. A legtöbb menet egyébként is véget Sídliště Bohnice végállomáson, így az előbb végállomás 5 perc gyaloglással vagy a 236-os autóbusszal érhető el a továbbiakban
- 109: Hétköznap este 20 helyett 30 percenként közlekedik.
- 123: Hétköznap napközben, a hétvégi forgalmi rendhez hasonlóan nem közlekedik Na Knížecí és Kavalírka között. A kimaradó szakaszon a 9-es, 10-es, 15-ös és 16-os villamosokkal lehet utazni.
- 131: Hétköznap napközben 10 helyett 12 percenként közlekedik.
- 151: Hétköznap napközben 20 helyett 30 percenként közlekedik.
- 157: A viszonylat továbbra is csak csúcsidőben közlekedik, viszont a gyenge irányban óránként hárommal kevesebb indulással (a jelenlegi 8 helyett).
- 165: Modřany és Zbraslav városrészek között hétköznap minden időszakban csak a jelenlegi járatok fele közlekedik: csúcsban 20, csúcson kívül 30 perces követés lesz érvényben.
- 168: A Nové Butovice metróállomás és Nemocnice Na Homolce megállóhely közötti „sűrítő” menetek megszüntetésre kerülnek.
- 170: Braník és Barrandov között az utóbbi időben jelentősen lecsökkent az utazási igény, ami elsősorban a K Barrandovu felújítása miatti sávlezárások és az ebből következő közúti torlódás miatt keletkezett. Erre reagálva, reggeli csúcsidőben csak minden második indulás halad át a Moldva bal partjára.
- 175: Hétköznap napközben 20 helyett 30 percenként közlekedik.
- 176: Hétköznap napközben 10 helyett 12 percenként közlekedik.
- 181: Szóló helyett csuklós autóbusszal közlekedik, a 182-es vonal kieső kapacitásának pótlására
- 182: A továbbiakban, ideiglenesen csak néhány indulás közlekedik, az is a reggeli csúcsidőben.
- 183: Hétköznap napközben 20 helyett 30 percenként közlekedik.
- 185: A csak csúcsidőben érintett Palmovka és Letňany metróállomások közötti szakaszon az üzemidő szűkül
- 193: Hétköznap napközben 10 helyett 12 percenként közlekedik.
- 200: Hétköznap reggeli csúcsidőben 2 helyett 3, hétköznap délután pedig 3 helyett 3,75 percenként közlekedik
- 216: Csak Sídliště Baba végállomás és a helyi közlekedési múzeumnak is helyet adó Vozovna Střešovice között közlekedik, a kimaradó szakaszon a 108-as autóbusszal lehet utazni
- 241: A tíznél is több másik (főleg elővárosi) viszonylattal kiszolgált szakaszon (Smíchovské nádraží és Sídlište Zbraslav között) felfüggesztésre kerül
Mellár Marcell