Legkésőbb jövő év végén nyugdíjba vonul Andreas Meyer, az SBB AG elmúlt 12 évét meghatározó vezérigazgató. Utódlásának szükségességéről már májusban tájékoztatta a felügyelőbizottságot.
A jövő tavasszal 59. születésnapját ünneplő cégvezető önszántából váltana pozíciót és ennek a cég dolgozói nem túlzottan örülnek. Monika Ribar, a felügyelőbizottság elnöke a cég nevében nyilatkozva sajnálta, de megérti a döntést. 2007 óta egy komplex és modern céget igazgatott Meyer úr, amely európai szinten is irigylésre méltó teljesítményt nyújt.
Az elmúlt 10 évben 86,6-ről 90,1 százalékra nőtt a vonatok pontossága, 2015 óta minden dolgozó számára biztosítanak a szolgálatvégzéshez szükséges okoseszközt, 2016 óta pedig az SBB Strategie 2020 keretében inkább a hálózat fenntartására költenek, mint az új hálózati elemek építésére.
Andreas Meyer, az SBB vezérigazgatója (balra) és Peter Spuhler, a Stadler Rail tulajdonosa 2016 őszén Berlinben
(fotó: Stadler Rail)
(fotó: Stadler Rail)
Tizenkettedik éve folyamatosan növekszik a kínálat, ezáltal a 2007-es 15 helyett tavaly már 18,6 millió utaskilométert szolgáltak ki. Ezen túl a legnagyobb beruházásként a Gotthard-bázisalagút megnyitása említhető meg a Meyer-érából.
Járműves oldalon a Stadlertől és a Bombardier-től rendeltek nagy darabszámban vonatokat, de még mndig lehet találkozni klasszikus szerelvényekkel, melyeket a vezérigazgató személyesen is használ, akár magán célból is.
A Stadler EC 250/Giruno/SMILE* ugyan 2014-ben lett megrendelve, de már végleges engedélyekkel rendelkezik.
(fotó: Stadler Rail)
(fotó: Stadler Rail)
A 2010-ben megrendelt Bombardier TWINDEXX Swiss Express még mindig nem kapott végleges engedélyeket és a WAKO sem működik tökéletesen.
(fotó: Dario Häusermann © SBB-CFF-FFS)
(fotó: Dario Häusermann © SBB-CFF-FFS)
Meyer úr saját bevallása szerint a jövőben cégvezetés helyett tanácsadással foglakozna, szívesen vállalna munkát start-upok vagy közhasznú egyesületek segítésében. Sok sikert kívánunk Mr. SBB!
Adorján Péter
* Nem kívánt rész törlendő