A RegionalBahn keddi írása nyomán elindult egy folyamat, ami végül abban csúcsosodott ki, hogy a cseh RegioJet bejelentette hivatalosan is: 2020 júniusától a Prága–Brno–Bécs járataiból kettőt Budapestig hosszabbít majd. A csehek közleménye szerint az osztrák partner a WESTbahn GmbH, a magyar pedig a Continental Railway Solution Kft. lesz, így az első magyarországi valóban magántársaság által működtetett személyszállítási szolgáltatás beindulásának lehetünk tanúi.
A cseh szolgáltató közleményében úgy fogalmaz: 2020 júniusától a Prága és Bécs között közlekedő vonatai közül két párat meghosszabbít Budapestig – ahogy erről elsőként beszámolt a RegionalBahn –, ezek a vonatok pedig már szerepelnek a 2019/2020-as menetrendben, illetve annak tervezetében, a menetvonalakat megigényelték. A vonatok üzemeltetését vasútvállalati szinten Ausztriában a WESTbahn GmbH végzi majd, míg a magyar felelős a Continental Railway Solution Kft. lesz. Az utasokat azonban az utazás teljes hosszán a RegioJet utaskísérői látják majd el, tehát a fedélzeti szolgáltatásokért Radim Jančura cége felelős majd az út teljes hosszában.
A magyar partner tehát a vasútforgalmi és vasútbiztonsági ténykedésért lesz felelős, ők adják a mozdonyvezetőt, a vezető jegyvizsgálót és a vasútüzemért felelős munkatársakat a magyarországi közlekedéshez.
A csehek kiemelik: ez az első olyan magánvasúti szolgáltatás, amely Csehországon kívül további két másik fővárost is összeköt és ezzel alighanem az úttörők között vannak Európában is.
A RegioJet vonata Prágában. 2020 nyarától naponta kétszer a célállomás: Budapest!
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
Az ígéretek szerint a lehető legolcsóbb jegyárakkal várják majd az utasokat a RegioJet vonatán, a kedvezmények mindenki számára elérhetők lesznek, a jegyárak pedig – néhány üzleti partnertől eltekintve – azonosak lesznek egészen a vonat indulásáig, illetve addig, amíg a férőhelyek le nem fogynak. A vonatok a már ismert „kocsiosztályokat” kínálják majd: az ülőhelyünket a standard, a relax és a business osztályokra válthatjuk meg. Minden utas számára jár természetesen a helyfolgalás, kávé vagy tea; napilapok széles választéka díjmentesen hozzáférhető; a fedélzeti szórakoztató portál is elérhető lesz, illetve a business-t választó utasok számára többletszolgáltatásokat is kínálnak majd. Az utazás közbeni éhséget pedig a RegioJet étlapjáról választva csillapíthatjuk: kisebb snackek, sütemények, sushi áll többek között az éhes utasok rendelkezésére – a legjobb árakon, ígéri a RegioJet.
Fontos tudni: a belföldi forgalomban a vonatok – egyelőre – nem vehetők igénybe, csak nemzetközi utazáshoz válthatunk jegyet a magyar jogszabályi környezet sajátosságai miatt.
Fontos tudni: a belföldi forgalomban a vonatok – egyelőre – nem vehetők igénybe, csak nemzetközi utazáshoz válthatunk jegyet a magyar jogszabályi környezet sajátosságai miatt.
„Az irányelvünk: a legjobb ár-érték arányú ellátást nyújtani utasainknak a vonataink fedélzetén. Például a Prága–Bécs járatunkon bizonyítottuk, hogy lehetséges sokkal magasabb szintű szolgáltatást nyújtani alacsonyabb áron a hagyományos vasúti szolgáltatókkal összehasonlítva” – mondta Ivana Kašická, a RegioJet ügyvezetője.
Hozzáteszik még azt is, hogy Budapest a RegioJet kiemelt célállomása, jelenleg napi 14 buszjáratuk érinti a magyar fővárost, ahonnan átszállásmentesen érhető el Pozsony, Bécs, Brno és Prága is.
Szerkesztőségünk részéről üdvözölni tudjuk a cseh és a magyar partnerek nyitottságát és korrektségét a téma kommunikációja tekintetében. Bár valóban komoly médiavisszhangja van az ügynek, határozottan és bátran kijelentjük: a valódi versenyben kínált minőségi szolgáltatások hívei vagyunk, így mindenképpen várjuk és üdvözöljük a RegioJet magyarországi vasúti megjelenését is.
Halász Péter