Szinte még meg sem száradt a tinta a szerződésen, de már több helyre ígérte el a DB a tavasszal a WESTbahntól érkező KISS-eket.
A várakozásokat felülmúlva teljesít az ÖBB NightJet Berlin és Bécs, illetve Zürich között, ezért az ÖBB illetékesei mindenképpen fejlesztenének az éjszakai szolgáltatás most sem rossz színvonalán. Jelenleg a vonatok teltházzal közlekednek, cseng a kassza Bécsben. Eközben a DB továbbra sem hajlandó éjszakai vonatokba fektetni, inkább a hagyományosan nappali IC- és ICE-szerelvényeit közlekedtetné éjszaka is.
A legújabb hírek szerint a DB egyetlen dolgot nézett el a WESTbahn-KISS-ek megvásárlásakor: az alig két éves egységeket a garanciális feltételek miatt a Stadler mindenképpen Ausztriában – csak nem a linzi WESTboxban? – szeretné karbantartani, ezért valahogy el kell oda juttatni az egységeket. Üresen elküldeni pedig köztudomásúan kevésbé érné meg, ezért meghirdetnék az éjszakai szerelvénymeneteket. Hivatalosan ugyan nem kívánták kommentálni, de a legvalószínűbbnek a Warnemünde–Rostock–Berlin–Lipcse–Jéna–Nürnberg–Regensburg–Passau–Linz–Bécs menetvonal tűnik, ahol 200 km/h-s sebességgel egészen vállalható eljutási idők alakulnának.
Az új Rostock–Drezda vonal mellett Bécsig is visszaeljutnának?
(fotó: DB AG)
(fotó: DB AG)
Amennyiben a szivárgó menetrendi adatoknak hinni lehet, az ÖBB és a ČD újraindítaná az 1957 és 2014 között Vindobona néven közlekedett átszállásmentes kapcsolatot railjet 256/257 számon, ezáltal újabb utasokat nyerhetnének a VDE 8-on közlekedő ICE-k utasai közül.
Adorján Péter