A cseh magánvasúti cég, a RegioJet a Prága és Kassa közötti forgalmát erősítené, ennek érdekében ezúttal a Deutsche Bahntól vásárolt legutóbb fekvőhelyes kocsikat.
Meglepő módon ezúttal nem az osztrákoktól és nem is a svájciaktól, hanem a német vasúttól vásárolt használt járműveket a RegioJet. A magánvasúti szolgáltató összesen tizennyolc fekvőhelyes kocsit vásárolt a Deutsche Bahntól. A Bvcmz248.5 és a Bvcmbz249 sorozatú kocsik korábban a CNL-vonatokban közlekedtek, de miután két éve a DB AG kiszállt az éjszakai vonatok közlekedtetéséből és az ÖBB sem vette át a kocsikat a Nightjet-vonatokhoz, így eladósorba kerültek.
A klimatizált, 200 km/h-s sebességre is alkalmas kocsik csekély átalakítás után a cseh és szlovák vonalakon is szolgálatba állhatnak – mondta a RegioJet szóvivője, Aleš Ondrůj. Ennek eredményeként a közeljövőben a Prága és Kassa közötti vonatok akár tizennyolc kocsissá is bővíthetők, a RegioJet így felelne meg a növekvő utazási igényeknek. Jelezték: 2019 első félévében 3,1 millió utast szállítotak, ami tíz százalékpontos növekedés az előző év hasonló időszakához képest.
A kocsik egy része akadálymentesített: szélesebb feljáróajtókkal bírnak és akadálymentes fülke is a mozgáskorlátozott utasok rendelkezésére áll. A szóvivő hozzátette: nem szeretne belemenni olyan találgatásokba, hogy ezek a kocsik felbukkanhatnak-e majd a menetrendváltás után a Brno és Bohumín közötti vonatokban, ahol a RegioJet lesz a szolgáltató a 2019/2020-as menetrendtől kezdődően.
A kocsik mellett a mozdonyparkját is bővíti a társaság: egy új Vectront bérelnek ki, ami elengedhetetlen a nagy terhelésű, akár tizennyolc kocsi hosszú éjszakai vonatok továbbításához Csorba környékén és a Jablonkai-hágón.
Halász Péter