A Langer Tisch nevű wuppertali városünnep keretében elbúcsúzott a várostól a sokak által kedvelt és ikonikus járműsorozat.
A '72-es sorozatnak (GTW72) nevezett járművek közel 50 éven át voltak meghatározó elemei a városképnek, de szombat délután lezárult egy korszak. A tavaly novemberi baleset miatt az utasok előtt még mindig lezárt különleges villamosüzem hivatalosan is elbúcsúztatta az immár 90 éves várost ünneplő Langer Tisch nevű városünnep keretében a narancssárga-azúrkék kocsikat, Vohwinkel állomáson megtekinthető volt a kiállított 28-as pályaszámú MAN-motorkocsi.
Az 1972 és 1975 között gyártott és a DB 11.5 sorozatú TEE-vonatait is jegyző Klaus Peter Flesche, az MAN-gyár akkori fődizájnere által tervezett járműgeneráció az akkori technikai fejlettség legmagasabb szintjét képviselte a szaggatós vezérléssel és még egyenáramú motorokkal.
A 28-as pályaszámú a sorozat utolsó kocsija, két éve még az egyik helyi ingatlankezelőt reklámozta
Szombaton már a korábbi reklám nélkül láthatta a közönség az utolsónak épült kocsit végighaladni a pályán, bár egyes beszámolók szerint inkább volt szomorú, mint felemelő az esemény.
A helyi közlekedéstörténeti egyesület gondoskodott róla, hogy sokaknak jusson képeslap az utolsó napon
Remény viszont még mindig van, hogy a korábbi hírekkel ellentétben marad üzemképes darab ebből a sorozatból is. A 15-ös kocsi ugyan erősen megbontott állapotban, de még Vohwinkel kocsiszínben található és a történelmi flottába passzolna is.
A 15-ös pályaszámú kocsi 2006 óta reklámozta a helyi állatkertet
Az üzem újraindulására még egy hónapot biztosan kell várni, de a megerősített felfüggesztések és a rendszeres teszteken eddig jól szerepelnek.
A Vossloh-Kiepe koprodukcióban épült égszínkék villamosok hivatalosan is átvették a stafétát a völgyben
Adorján Péter