Rövid marad a DB negyedik legforgalmasabb állomásának peronteteje, mert a 2002-ben beszerzett elemek már nincsenek meg.
Az eredeti tervek szerint 450 méter hosszú lett volna, de a 2006-os labdarúgó-világbajnokság miatt csak 321 méter hosszban épült meg, hogy határidőre átadhassák az új főpályaudvart. A korabeli tervek még az üvegtető befejezéséről szóltak, ezért 2002 óta az Ostbahnhof egyik szegletében tárolták a Stadtbahn íve miatt egyedileg, méretre gyártott acél és üveg elemeket.
Egy 2014-es tanulmány szerint műszakilag ugyan lehetséges lenne az elemek felhasználása, de csak egy 9 hónapos vágányzár mellett építhető meg biztonságosan a tető. Ez viszont a napi 300 ezer utas és látogató számára hátrányos lenne, ezért valójában nem igazán foglalkoztak a problémával. Pedig a hosszabb IC- és ICE-szerelvények esetében pont az első osztályú kocsik felett nem volt tető, így az utazócsomag alaptartozéka kellett legyen az esernyő.
A Mehdorn-korszaknak még évtizedek múlva is lesz látható hatása: mintapéldája a berlini főpályaudvar hiányzó peronteteje
(fotók: Adorján Péter)
(fotók: Adorján Péter)
A DB hivatalos nyilatkozata szerint az elmúlt években az elemeket egyszerűen könyveléstechnikailag leírták és újrahasznosítással foglalkozó szakcégek számára értékesítették. Bár közelebbi időpontot nem közöltek, valószínűleg az Ostkreuz átépítéséhez kapcsolódó munkák során számolhatták föl a főpályaudvar tetejét is tároló raktárat.
Adorján Péter