Kilencedik alkalommal osztottak díjat a munkájukat kiemelkedően végző német vasúti dolgozóknak. Az országos és tartományi elismerések mellett egy különdíjat és egy közönségdíjat is átadtak.
Az Allianz pro Schiene (ApS) idén kilencedszer díjazta azokat a német vasúton dolgozókat, akik az utasok érdekében a lehetőségekhez mérten a legtöbbet tették. Legyen szó egy jegyvásárlásról vagy a napi ingázás színesebbé varázsolásáról, mindegyikük kiemelkedő embersége miatt kapott díjat. Az évente kiosztott elismerést egy zsűri ítéli oda az utasok által beküldött történetek tanulmányozása után minden év áprlisában.
Az országos listán az idei első helyezést Mareen Harder kapta, aki június 2-án az eschedei ICE-katasztrófa egyik túlélőjén tudott segíteni. Az akkor két éves Charlotte – aki az édesanyját vesztette el – a barátjával tartott az esemény 20. évfordulója alkalmából tartott istentiszteletre, de az ICE késve indult Hannoverből, ezért a vonatkísérő segítségét kérték. Mareen felhívta Hannoverben az üzemirányítást és engedélyt kért, hogy Eschede állomáson megállhasson a vonat, ezáltal a pár célt érjen. Természetesen az ilyesmi nem feltétlenül magától értetődő, tekintve, hogy az ICE sokkal hosszabb a peronnál, viszont egy ajtó kinyitásához bőven elegendő volt, ezért két percen belül megérkezett az engedély. Charlotte és barátja időben érkezett a számukra fontos eseményre.
Terven felüli megállást szervezni két perc is elég, még egy ICE esetében is.
Mareen Harder megérdemelten kapta az országos első helyet.
Mareen Harder megérdemelten kapta az országos első helyet.
Az országos második helyezett idén a kölni Alexander Pojonie, aki humorával és segítőkészségével érdemelte ki az elismerést. A DB adatai szerint Alexander az egyik legtöbb dicséretet begyűjtő munkatárs. Tavaly és tavalyelőtt is elismerésben részesült ugyanezért, de csak tartományi szinten. Számára a legfontosabb, hogy az utasok jó hangulatban töltsék az utat és az emlékezetes legyen számukra.
Alexander Pojonie immár harmadszor kapott elismerést, de először került az országos listára
A NordWestBahn Bréma környéki hálózatán dolgozó Ronald Kwapinski korábban a gépgyártásban dolgozott, de nyugdíjasként vonatkísérő lett. Az idei harmadik helyezett egy 10 éves Dominikon segített, aki a kóruspróba után tartott haza, de a pénztárcáját és a bérletét valahol elhagyta. Tapasztalata alapján felismerte, hogy a fiú őszinte és segítséget kér tőle, ezért a saját költségére vásárolt egy jegyet. Viszont nem számolt azzal, hogy a boldog anya beküldi a történetet és díjat kap érte.
Ronald Kwapinski számára fontos a személyes kapcsolat, ezért is dolgozik még nyugdíjasként is
Idén egy különdíjat is odaítéltek a Meerbuschban történt baleset során nyújtott segítségnyújtásért. A forgalmi szolgálattól érkező valótlan adatok miatt bekövetkezett baleset után ugyan azonnal beérkeztek az ApS rendszerébe a mozdonyvezetőt és a vonatkísérőt méltató dicséretek, de a bírósági ítélet megszületéséig félre tették az ügyet. Amikor Benjamin Ritter felismerte, hogy az ütközés elkerülhetetlen, azonnal hátra rohant és figyelmeztette az utasokat, Thomas Wiese pedig a menekítés során segített egy a vonaton utazó áplónővel együtt a sérülteken a mentők megérkezéséig.
Benjamin Ritter (fent) és Thomas Wiese (lent) valóban kivételes szituációban mutatták meg képességeiket
Az idei Social Media Hero kitüntetést idén is a fuldai illetőségű Peter Hohmann kapta a Facebookon indított szvazás alapján, tehát egyfajta közönségdíjnak is tekinthető. Hohmann úr a barátságos, emberséges és közvetlen fellépésével érdemelte ki a Frankfurt am Main és Fulda között ingázóktól az elismerést és a felső-bajorországi Mario Meiernél 38 százalékkal több szavazatot kapott. Természetesen a Hessen tartományi első helyezés is hozzá került.
Immár másodszor nyerte el a közönségdíjat a fuldai Peter Hohmann
Adorján Péter