50 év szolgálat után még mindig szükség van Halléban a csehszlovák munkásokra, pedig a HAVAG már legszívesebben pihenőre küldte volna őket.
A 2013 óta folyó STADTBAHN névre hallgató fejlesztési csomag keretében már sok helyszínen megújult a villamosvonalak infrastruktúrája és környezete, de még 2020 utánra is maradt tennivaló. Május 6-án újra villamosok járnak majd a most még lezárt Große Steinstraßén, viszont a Weinberg Campus megállónál megkezdődik a körforgalom építése. Az újabb korlátozás viszont többletjárműveket igényel, ezért a nyári szünet július 4-i beköszöntéig biztosan lehet még utazni Tatra-Großzuggal.
A hallei T4-esek az 1991 és 1994 között elvégzett korszerűsítéskor csak szaggatós AEG-elektronikát kaptak a Mittenwalder Gerätebaunál, a 1998 és 2005 közötti fővizsgák keretében a vezetőfülke megnagyobbítása miatt az első ajtó megfeleződött
Az idén szeptemberben 50. üzemévét ünneplő sorozatból már csak két szerelvény maradt napi üzemben, ezek a 1201-1176-204 és 1198-1160-195 pályaszámú összeállítású szerelvények. A kelet-német területen a Großzug a két motor- és egy pótkocsiból álló szerelvényeket jelenti. Ezen felül a 1156-os motorkocsi áll rendelkezésre, mint tartalék és városnéző villamos. A villamosbarátok által kedvelt garnitúrák a továbbiakban is a várost észak-déli irányban átszelő 3-as vonalon szolgálnak majd hétköznaponként, a menetrend már elérhető a HAVAG keresőjében.
A korszerű villamosok párosával csatolva kétirányúak, így a következő építkezési fázisban könnyen megoldható az átgyaloglásos átszállás
(fotók: HAVAG)
(fotók: HAVAG)
A STADTBAHN-projekt alapvetően a villamosvonalak átlagsebességének és az energiaellátás megbízhatóságának növelését szolgálja, de az 1996 és 2001 között beszerzett DUEWAG MGT6D és a 2004 és 2013 között két szériában beszerzett Bombardier Flexity Classic villamosok akadálymentességét biztosító magasperonok építése sem elhanyagolható szempont.
Adorján Péter