2019. 03. 11.

Romló utazási élmény a Ruhr-vidéken

A VRR tavaly is négy alkalommal ellenőrizte a szövetségi területen található 296 vasúti megálló és állomás állapotát és lesújtó megállapításra jutottak az összegzésben.





A 2017-es adatokhoz képest tovább romlott a Ruhr-vidék vasúti utasforgalmi területeinek állapota, amire a közlekedési szövetségnek ugyan nincs közvetlen ráhatása, de a csökkenő utasszámokat magyarázhatja. Növekedett az elfogadhatatlan és a még elfogadható kategóriába sorolt állomások száma, ezáltal már csak 125 hely tartozik az elfogadható kategóriába.

Az értékelés során az utasforgalom számára megnyitott területek minden részét értékelték állapot, tisztaság és használhatóság szerint. A lepontozáshoz legtöbbször a hibás ülőalkalmatosságok és esőbeállók vezettek, de a graffiti miatt olvashatatlan tájékoztatók is erősen rontották a végeredményt.

A 2017 őszén Dortmund-Westerfilde megállóhelyen készített képünk sajnos még ma is aktuális

Tavaly első alkalommal mérték föl az állomásépületek állapotát – bár nem teljeskörűen, mert a 115 épületből csak 94-et értékeltek. Viszont 76 esetben a graffiti, 67 esetben az általános tisztaság, 54 esetben pedig a karbantartottság hiánya miatt fogott pirosan a ceruza.

Dortmund-Universität megálló sem lett tisztább, bár itt is a graffiti és illegális plakátok okozzák a problémát

Az értékelést az utasokkal is elvégeztették, akiknek egy 1 (nagyon elégedett) és 6 (nagyon elégedetlen) közötti skálán kellett értékelniük. Összességében az előző évhez képest 0,16 ponttal alacsonyabbra, 2,80-ra értékelték az állomásokat. Bár a VRR csak a járatok megrendelését és azok közlekedését ellenőrzi, jelzésértékű a tevékenységük, hiszen az utas számára az állomás állapota is a szolgáltatás része, elvégre az utazás előtti és utáni idő mérhető részét az állomáson tölti el.

A gyors változást hátráltatja, hogy az állomások a legtöbb esetben nem a közlekedési szolgáltató, hanem a DB Station&Service, a települések vagy magántulajdonban vannak és a VRR velük nem áll szerződéses viszonyban. A részletes értékelés természetesen a módszertannal együtt elérhető a VRR oldalán.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.