A tervezett határidőnél egy héttel korábban indul a forgalom a metró felújított szakaszán – Berlinben. Ott, ahol amúgy egy hídfelújítás egy városrész áramellátását is meg tudja bénítani. Cseh mozdonyok a szlovén piacra. Hírösszefoglalónk hétvégén.
Előbb lett kész a metrófelújítás
Berlin | Németország – Magyarországról és a budapesti M3-as metró felújításának tempója mellől nézve egészen hihetetlen dolgot művelt a BVG. A közlekedési cég ugyanis az U7-es metró déli szakaszán január óta tartó felújítást egy héttel korábban befejezte, így az utazók ismét birtokba vehetik a tervezettnél korábban, már február 25-ével a megszokott rend szerint jár majd a metró a Gropiusstadtban is. A BVG közölte: a Blaschkoalle és a Parchimer Alle közötti szakaszon az 1960-as években épült kéregvezetésű, illetve másfeles mélységű alagút szigetelését újították fel, cserélték korszerűbbre. A három műszakban végzett munkára mintegy egymillió eurót költött a BVG. A tervek szerint március 3-án adták volna vissza az utasoknak ezt a szakaszt, éppúgy, mint az U3-as metró Spichernstraße és Wittenbergplatz közötti, szintén felújítás alatt álló részét.
„Kell egy kis áramszünet”
Berlin | Németország – Szokatlan esemény zavarta meg a berlini villamosközlekedést február 19-én délután. Bár az áramszünet önmagában nem újdonság, a gyakorlatban azonban ilyet még nem élt át „békeidőben” a BVG: mintegy harmincezer lakás maradt áram nélkül és megszűnt az elektromos művek részéről a betáplálás a villamosvasút áramátalakítói felé is. Az áramkimaradás elsősorban Köpenick óvárosát érintette, az itt közlekedő 27-es, 62-es és 68-as villamosok közlekedésében komoly akadályok keletkeztek, a járatok csak a betétjárati végállomásokig vagy más végállomásra terelve jártak. A villamosok helyett nagy befogadóképességű taxik jártak, a 68-as járat helyett pedig a grünaui S-Bahn állomásig hosszabbították meg a 168-as autóbuszt.
Az áramkimaradás a gyorsvasút életében is gondokat okozott: Grünau térségében biztosítóberendezési gondok akadtak, így S46-os ritkábban, az S85-ös pedig rövidített útvonalon közlekedett.
Az áramszünet olyan szintű gondokat okozott, hogy a térségben több mobilszolgáltató sem tudta működtetni a bázisállomásait, a telefonos segélyhívó számok sem működtek, így ha bárkinek rendőri vagy tűzoltósági segítségre lett volna szüksége, csak személyesen, az első ilyen intézménynél tudott volna segítséget kérni.
Az áramellátási kimaradás oka az volt, hogy a városrészben található Salvador-Allende-hídon sürgős felújítási munkákat kellett elkezdeni, a munkák során pedig elvágták a hídon át vezető egyik erősáramú kábelt, amely a városrész energiaellátását biztosította. Az áramszolgáltató, a Vattenfall munkatársai az áramszolgáltatást szerdán késő estére tudták csak helyreállítani.
Az áramkimaradás a gyorsvasút életében is gondokat okozott: Grünau térségében biztosítóberendezési gondok akadtak, így S46-os ritkábban, az S85-ös pedig rövidített útvonalon közlekedett.
Az áramszünet olyan szintű gondokat okozott, hogy a térségben több mobilszolgáltató sem tudta működtetni a bázisállomásait, a telefonos segélyhívó számok sem működtek, így ha bárkinek rendőri vagy tűzoltósági segítségre lett volna szüksége, csak személyesen, az első ilyen intézménynél tudott volna segítséget kérni.
A megrongált nagyfeszültségű kábel egy darabja. Emiatt szűnt meg az áramszolgáltatás Köpenick óvárosában
(forrás: DPA)
(forrás: DPA)
Az áramellátási kimaradás oka az volt, hogy a városrészben található Salvador-Allende-hídon sürgős felújítási munkákat kellett elkezdeni, a munkák során pedig elvágták a hídon át vezető egyik erősáramú kábelt, amely a városrész energiaellátását biztosította. Az áramszolgáltató, a Vattenfall munkatársai az áramszolgáltatást szerdán késő estére tudták csak helyreállítani.
Autóböjt 2019
Frankfurt am Main | Németország – A Verkehrsgesellschaft Frankfurt am Main (VGF) és a book-n-drive autómegosztó közös akciót hirdetett a címben jelzett névvel. Az akcióra február 26-ig jelentkezhetnek a frankfurti lakó- vagy munkahellyel és saját névre szóló járművel rendelkezők. Cserében legalább hetente egy alkalommal kell posztolni valamilyen közösségi médiában és az autó kulcsát a VGF-nek kell leadni. Az eredményes jelentkezést benyújtók egy bérletet és 250 € keretet kapnak kezdéskor, amit március 6. és április 18. között használhatnak föl.
Déli nyitás a CZ LOKO-nál
Česká Třebová | Csehország – Bár a CZ LOKO mozdonyai elsősorban azokon a piacokon népszerűek amelyeken ČKD hasonló járművei, az utóbbi időben több olyan vasúttársaság is vásárolt tőlük, aki a néhai gyártótól nem. Legutóbb a Terminali Italia vásárolt kettőt az EffiShunter 1000 típusú mozdonyból. Az olasz cégnek a CZ LOKO-tól nem ez az első mozdonya, a meglévő négy tagú flottát bővítették hatra.
Piacnyitásról van szó Szlovéniában is: az eddig főként „hazai” (jugoszláv) és kanadai mozdonyokkal operáló SŽ (Slovenske železnice) is vásárolt a Česká Třebova-i cégtől. Elsősorban a koperi kikötőt fogja kiszolgálni az a négy, szintén EffiShunter 1000 amiket INDUSI-val is felszerelnek, így akár a balkáni országokba is átjárhatnak.
Piacnyitásról van szó Szlovéniában is: az eddig főként „hazai” (jugoszláv) és kanadai mozdonyokkal operáló SŽ (Slovenske železnice) is vásárolt a Česká Třebova-i cégtől. Elsősorban a koperi kikötőt fogja kiszolgálni az a négy, szintén EffiShunter 1000 amiket INDUSI-val is felszerelnek, így akár a balkáni országokba is átjárhatnak.
Új járművek az S34-en
Prága | Csehország – A prágai S34-es viszonylat 2012 decembere óta lézetik és azóta a KŽC Doprava biztosítja a szolgáltatást rajta. Elindulása óta főleg Szlovákiából vásárolt 810-es sorozatú (nálunk Bzmot, majd 117-es sorozat), LIAZ motoros, Praga-váltós motorkocsikból állt. A héten azonban forgalomba állt az első „Hangya”, a zólyomi főműhely (ŽOS Zvolen) 813-as sorozatú kétszekciós, részben alacsonypadlós motorvonata, ezzel egész nap biztosítva a közvetlen, gyors és immár akadálymentes kapcsolatot a Praha-Masarykovo pályaudvar és Praha-Čakovice állomások között.
Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter, Mellár Marcell