2019. 02. 12.

Biztosabb felfüggesztés

Három hónapnyi vizsgálat után megtalálták a novemberi áramvezetősín-leszakadás okát. A nyár elejéig tartó üzemszünet viszont nem telik haszontalanul, folyamatosan cserélődik a járműpark.






A látványos és szerencsés novemberi baleset miatt leállított függővasút üzemeltetője, a WSW Wuppertaler Stadtwerke GmbH az államügyészég kérésére külső szakértők bevonásával vizsgáltatta az eseményt és megtalálták a kiváltó okot.

A szakértői jelentés szerint a 2001-ben külső vállalkozó által beépített áramvezető sín hibásan, előzetes ívesítés nélkül került beépítésre. Az évek alatt a beépített feszültség és a forgalom hatására a sínszál deformálódott és két függesztőelem már az eseményben részes jármű elhaladása előtt eltörött. Ennek következtében egy áramszedő eltörött, a követő jármű áthaladásakor már nyolc felfüggesztő volt törött és ezáltal már lógott is a sín. A forgalmat azonnali hatállyal leállították, majd az áramvezető sín leszakadt.

A műszaki felügyelettel egyeztetett módon a 18.000 felfüggesztést cserélik és további 2.500 felfüggesztést építenek be a meglevőeken felül, így a vonalon minden 10 méterre jut majd egy felfüggesztőelem. Ezen felül a járművekre felszerelnek egy áramszedőt figyelő rendszert, így az áramszedőtörést korábban lehet majd felismerni.

Az új felfüggesztések, melyek az eddig elvégzett tesztek szerint biztonságosabbak (fotók: WSW)

Az üzemszünet csak az utasforgalom számára jelent leállást, a Vossloh (vagy Stadler) kocsik folyamatosan érkeznek, így a 72-es sorozatú MAN-kocsik közül már csak a 13-as, 20-as, 23-as, 25-ös és 28-as pályaszámú darabok vannak még üzemben. Az új járművekből eddig 18-at szállítottak le, kéthetente érkezik egy újabb, így a 31 megrendelt jármű szinte biztosan rendelkezésre fog állni nyár elejére.

Az MAN gyártmányú kocsik szinte biztosan nem érik meg az üzem újranyitását (fotó: Adorján Péter)

Az üzem újraindulásáig a fenntartási munkák miatt szükséges járműmozgások reggelente, csökkentett sebességgel történnek 7-7 járművel. A WSW becslése szerint nyárig mintegy 2,3 millió eurónyi többletköltséget jelent a baleset.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.