Átmenetileg valamennyi IC+-kocsi leállításáról rendelkezett az Innovációs és Technológiai Minisztérium Vasúti Hatósági Főosztálya, miután az egyik jármű próbafutásán rendellenességeket tapasztaltak.
A jelenleg forgalomban lévő hat IC+-kocsi leállításáról döntött az ITM Vasúti Hatósági Főosztálya, a korábbi Nemzeti Közlekedési Hatóság jogutódja. A MÁV-START többcélú térrel rendelkező, saját gyártású járműveinek egyike a közelmúltban hatósági próbán volt, aminek során a szakemberek rendellenességeket tapasztaltak a feljáróajtók kapcsán, amely annak vezérlésével van összefüggésben – írja közleményében a MÁV-START Zrt. A vasúttársaság az iFE-t, az ajtók osztrák beszállítóját tájékoztatta és ígéretük szerint közösen vizsgálják a lehetséges megoldásokat, amelyek közül az egyik hatékonynak bizonyult, mert a felmerült hiba megszűnt. A hatóság számára március 1-jén mutatják be futópróba keretében a megoldást, ez után adhat engedélyt a hatóság a próbaüzem folytatására. A vasúttársaság hangsúlyozza: az utasok és a vasútüzem biztonságát a felmerült hiba nem veszélyeztette. Hozzáteszik: a hatóság egyes híresztelésekkel ellentétben nem vonta vissza az engedélyeket, mindösszesen a hat kocsi utasforgalmi próbaüzemét függesztették fel.
Az utasforgalmi próbaüzemet egyelőre felfüggesztette az ITH Vasúti Hatósági Főosztálya – a kocsik egyelőre csak plusz járműként közlekedtek különféle vonatokban
(fotók: Adorján Péter)
(fotók: Adorján Péter)
A hat többcélú teres jármű mellett további két IC+-kocsi van a MÁV-START flottájában, ám a két tisztán ülőhelyes, első szériás prototípus kocsi egyelőre a sorsát és az esedékes fővizsgát várja, így a hatósági intézkedés őket amúgy sem érintheti. A MÁV-START járműgazdálkodásában elvileg nem okoz gondot a próbaüzem felfüggesztése, az IC+-kocsik ugyanis többletjárműként közlekedtek a vonatokban.
Halász Péter