Távozott 2019. február 19-ével a MÁV-START Zrt. eddigi vezérigazgatója, Csépke András. Utódjának neve is ismert már: a MÁV FKG Kft. vezetője, Kerékgyártó József követi a vezérigazgatói poszton.
Rövid közleményben adta hírül késő délután a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága, hogy Homolya Róbert, a MÁV Zrt. vezérigazgatója – és így felettese – február 19-i hatállyal felmentette a munkavégzés alól (póriasan: kirúgta) Csépke Andrást, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatóját. A távozó cégvezetőt Kerékgyártó József, a MÁV FKG Kft. ügyvezető igazgatója követi, aki a pályás cégnél is megőrzi vezetői beosztását – áll a közleményben. Iparági források szerint Csépke szekérrúdja jó ideje kifelé állt már, azonban tavaly ősz óta még nem sikerült találni a helyére egy új embert – úgy néz ki eddig, pedig még korábbi cégvezetőket is megkerestek a hivatalosan meg nem erősített hírek szerint. Kerékgyártó február 20-ától vezeti a személyszállító és többek között járműjavítással és vontatás-szolgáltatással is foglalkozó vasúttársaságot. Ezúton kívánunk neki sikeres munkát és kitartást az eléje kerülő kihívásokhoz.
Ezen már Trackman sem tudott segíteni... ;-)
(grafika: MÁV-START / RegionalBahn archívum)
Nyitóképünkön Csépke András még 2014-ben, amikor nyilatkozott üzemeltetési vezérigazgató-helyettesként a RegionalBahnnak is az IC+-kocsi bemutatásakor. Tőle a nézőnek jobbra Stósz István, a cég akkori főmérnökségének vezetője
(fotó: Halász Péter)
(grafika: MÁV-START / RegionalBahn archívum)
Nyitóképünkön Csépke András még 2014-ben, amikor nyilatkozott üzemeltetési vezérigazgató-helyettesként a RegionalBahnnak is az IC+-kocsi bemutatásakor. Tőle a nézőnek jobbra Stósz István, a cég akkori főmérnökségének vezetője
(fotó: Halász Péter)
Magánvélemény
Megmondom őszintén, személy szerint üdvözlöm Csépke András távozását, bár hozzá kell tennem, hogy Homolya Róbert döntése már az ő első munkanapján is elkésett lett volna. Csépke András – immáron – volt az a cégvezető, akinek a regnálása alatt talán a legnagyobbat zuhant a vasúttársaság megítélése. Sorozatosan lemondott vonatok, gyatra üzemirányítás, még gyatrább utastájékoztatás (amiben persze a pályavasút is ludas ám), felelőtlen kocsigazdálkodás és következetlen személyzeti politika jellemezte az amúgy kifejezetten utasellenes, a fizető utasok elől egyszerűen menekülő Csépke Andrást. Igen, menekülésről van szó, hiszen én magam is többször próbáltam vele fizető utasként tárgyalni – pont olyan hatékonysággal, ahogy ő irányította a céget. Fő bűnei közé sorolható még a Metropol EN kivégzése és értelmetlen, gazdaságilag alapvetően veszteséges újraindítása is. És akkor még az IC+-projektről nem is beszéltünk – ezt megtette már a kocsigazdálkodás kapcsán számos más szakmai fórum. Remélni tudjuk csak, hogy pénz- és erőforrás-pazarló IC+-projektet az elsők között függeszti fel, majd állítja le Kerékgyártó úr.
Halász Péter