A Bochum-Gelsenkirchener Straßenbahnen AG nagy fába vágta a fejszéjét: rendelkezésre álló kapacitást szeretne bővíteni a kezelésébe tartozó egyetlen Stadtbahn-vonalon.
A soha meg nem valósult Ruhr-Stadtbahn egyik csonkja a BOGESTRA területén Herne és Bochum között kapcsolatot adó U35 jelű vonal. A vonal déli vége konkrétan egy félig elkészült felüljárón található, mondhatni, a folytatás a levegőben lóg. Az eredeti tervek még a szomszédos Witten város Heven kerületébe kijáró 310-es vonalat kívánták kiváltani, manapság már inkább a Hustadt nevű lakótelepet járnák körbe a vonallal.
A vonalon hétköznap 4-5, hétvégén 15 percenként követik egymást a két egységből alkotott szerelvények, de az 1988-ban és 1993-ban beszerzett B80D-k – általános esztétikájukkal ellentétben – műszakilag elaggottak. 2007 és 2008 során érkezett már hat Stadler Tango, de azok csak egymással sorolhatók vonatba. Érdekesség, hogy a B80D-ken az oldalsó kijelző helyett csak egy U35 CampusLinie feliratos matrica van elhelyezve.
A 6001 és 6017 pályaszámokat viselő B80D-páros érkezik Ruhr-Universität állomásra 2018. szeptember 22-én készült képünkön. Ha nem alagútban, akkor az Universitätsstraße nevű autópályaszerű főút közepén fut a vonal.
A BOGESTRA még tavaly év végén, még pezsgőbontás előtt aláírta a szerződést a Stadlerrel, hogy a 25 B80-as kocsi szekrényét és futóművét felújíttatják, az elektronikáját pedig a mellékesen megrendelt újabb hat Tangoval azonosra cserélik. Viszont a már meglévő Tangokkal csak mechanikusan kell együttműködniük a régi és új egységeknek.
Hustadt végállomáson várja a visszaindulást a jelenlegi Tango-flotta harmada. Ezeknél a járműveknél is mozgásérzékelő nyitja az ajtókat, mint a BOGESTRA számára készült Variobahnok esetében.
(fotók: Adorján Péter)
(fotók: Adorján Péter)
Nem látjuk át, miért jó egy ennyire kis üzemnél továbbra is fenntartani a korlátozásokat, de biztosan ezt az utat találták gazdaságosnak a székházban dolgozó pénzügyi szakemberek.
Adorján Péter