Amszterdamban komolyan gondolják a három éve tett vállalást és helyileg emissziómentes járművekre cserélik a buszflotta egy részét.
Tegnap írta alá a szállítási szerződést az Amszterdam közösségi közlekedését ellátó GVB és a gyártó VDL, így első körben 31 teljesen elektromos autóbusz érkezik jövőre a városba. A buszok a Sloterdijk végállomásról induló 15, 22 és 36 jelzésű vonalakra kerülnek majd, de a szerződés további 69 buszra szóló opciót is tartalmaz.
A 22 csuklós Citea SLFA-180 és 9 Citea SLF-120 érkezik teljesen elektromos hajtással és fűtéssel, így még a telephelyen vagy végállomáson sem kell kipufogógázt eregetniük. A tenderen a VDL számára a jó referenciái és a tapasztalata hozta el a sikert. Az első körbe bevon vonalakon heti 42.000 km körüli futásteljesítményt érnek el a buszok, ami az Egyenlítő hossza. A szerződés egy kulcsrakész rendszerről szól, ezért a töltési infrastruktúrát is a VDL-en keresztül szerzik be.
A buszok út közben is tölthetőek lesznek, de a telephelyen vezetékes árammal táplálkoznak majd
(látványterv: VDL Bus & Coach)
(látványterv: VDL Bus & Coach)
Amszterdam városának 2015 áprilisában meghozott döntése szerint 2025-től nem szereznek be fosszilis üzemanyagú buszt és 2030-ra csak elektromos meghajtású vonalakkal szolgálják majd ki a közösségi közlekedés vonalait. Az üzemeltetéshez szükséges elektromos energiát megújuló forrásokból szerzik be.
Adorján Péter