Ha fogaskerekű, akkor Stadler. A Stuttgarter Straßenbahnen AG is a legkompetensebb cégtől rendelte meg az 1982 óta használt járművek utódait.
A 2,2 kilométer hosszú, 204 méternyi szintkülönbséget legfeljebb 17,8 %-os emelkedővel leküzdő méteres nyomtávolságú vonalon 1884 óta közlekedhetünk. 1982 óta közlekedik a jelenlegi járműparkkal, de a 2000-2001 folyamán történt felújítás ellenére sem lehetett már túl sokáig húzni a járműcserét. A mostani ZT4 kocsik szekrényét az MAN, hajtását az SLM, elektronikáját az AEG készítette.
Az új járművek 2021-ben érkeznek és 2022-re már csak a három új motorkocsi közlekedik majd a 10-es jelzésű, a népnyelvben csak Zacke névvel illetett vonalon. A beruházás összértéke eléri a 19,3 millió eurót, de ebben a három motorkocsin felül 3 új kerékpárszállító kocsi és évekre elegendő cserealkatrész is benne van. Motorkocsinként 2,5 millió érkezik Stuttgarttól, további egy millió Baden-Württemberg tartománytól.
Az új szerelvények erősen hasonlítanak a legutóbb beszerzett DT8.12 sorozatra
A belteret is a DT8.12 sorozatból emelték át (grafikák: Stadler Rail)
Az új kocsik középső része 40 centiméteres beszállószint mellett akadálymentes lesz, itt kap helyet a többcélú tér is. A forgóvázak fölé viszont három lépcsőn át vezet az út, de a fogaskerékhajtás máshogy nem oldható meg. Néhány megállóhelyen át kell majd építeni a peront, hogy az megfelelő magasságba kerüljön.
Ülőhelyből továbbra is 54 lesz, de az eddigi 10 helyett 21 kerékpár fér majd a kerékpárszállító kocsira. Utóbbiak ezúttal forgóvázas kivitelben készülnek, mert a jelenlegi konstrukció túl zajosnak bizonyult.
Adorján Péter