Flottakorszerűsítés folyik Csehország legkisebb villamosüzemében is, de jövőre még utazhatunk klasszikus T3-mal. A prágai próbák során Evička becenevet kapott sorozatból egyelőre csak Olomuc rendelt nagyobb mennyiséget.
A morvaországi város, Olomouc közlekedési társasága a DPMO (Dopravní podník města Olomouce, a.s.) újabb T3-asoktól válik meg, amint forgalomba áll az összes, újonnan beszerzett Pragoimex EVO1 és a Csehországban egyelőre csak itt található Pragoimex EVO1/o típusokkal. Utóbbi érdekessége, hogy a hazai piacon szokatlan módon a 15 méteres kategóriában kétirányú jármű. Olomouc korábban is vásárolt ilyen kialakítású villamosokat (Pragoimex VarioLF+/o), azonban ezek csak részben voltak alacsonypadlósak. Az új kocsik teljesen akadálymentesek, a klímaberendezés már nem csak a járművezetőnek hanem az utasoknak is komfortosabbá teszi a nyári napokat. A mostani beszerzéssel 8 jármű érkezik, így a jelenleg üzemben lévő 19 darab T3-as közül marad még jövőre is.
Az új EVO1/o típusra folyamatos a képzés, ezért jelenleg leginkább tanulójáratként találkozhatunk velük.
(fotók: Nin / K-Report)
(fotók: Nin / K-Report)
A kétirányú villamosok Csehországban ritkaságnak számítanak, a KT8D5-ös típuson alapuló járművek (kivéve az ostravai példányokat) kivételével csak Plzeň-ben, Olomoucban és Ostravában találhatunk ilyen járműveket. Az itteni beszerzést többek között az indokolja, hogy a 3-as és 5-ös viszonylatok külső végállomásán (Trnkova), a budapesti villamosvégállomások nagy részéhez hasonlóan nincs hurok.
Mellár Marcell