2018. 11. 27.

Idegenek Prágán belül

A 2018. év végi menetrendváltás a cseh fővároson belüli vasúti közlekedést némileg átalakítja, bár új szereplő nem lesz, néhány apró változással, szerepcserével azért számolhatunk.



Az elővárosi közlekedésben a kapacitás bővítésére kerül sor, új sebesvonatokkal Prága és Kutná Hora között, ami a gyorsvonatokon felüli extra kapacitást nyújt csúcsidőben a két város között Kolín, Kolín zastávka, Pečky és Česky Brod megállásokkal.
Déli irányban az eddig az Arriva által biztosított vonatok helyett a ČD fogja a személyvonatoknál gyorsabban elszállítani az utasokat Benešov u Prahy állomásig R49-es viszonylatjelzéssel és immár a PID rendszerébe integrálva.

A német érdekeltségű magánvasúttársaság azonban nem szünteti meg a tevékenységét, a menetrendváltással megszűnő S41-es viszonylat helyett a minden időszakban Praha-Hostivař és Roztoky u Prahy között közlekedő S49-es vonalon szolgáltat, immár közszolgáltatás keretében. A vonatok az Arriva jól ismert 845-ös (Németországban 628-asként ismert) motorvonataiból fognak állni, ezzel feladva az addigi alacsonypadlós indulásokat.

A DB egyre kevesebb helyen vetheti be őket, ezért inkább az Arriva könyveibe kerültek át

Egy másik szolgáltató azonban bővíti a szolgáltatásait, a KŽC Doprava által üzemeltetett S34-es viszonylaton az eddigi szóló Bézé helyett, egy Szlovákiában gyártott vadonatúj, ott Mravec (Hangya) becenéven ismert csuklós motorvonatok érkeznek, amelyek részben alacsonypadlósak és klimatizáltak lesznek, ezekre azonban még egy kicsit várni kell, 2019 első negyedévében fognak forgalomba állni.

Tavasszal Csehországba is bemasírozik a hangya
(fotók: Mellár Marcell)

Mellár Marcell

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.