Egyelőre nem lesz semmi az RRX-hez kapcsolódó legnagyobb állomásfelújításból, mert túl drágának találta a DB a beadott ajánlatokat.
A Deutsche Bahn felfüggesztette a Duisburg főpályaudvarának felújítására kiírt pályázatot, mert a tervezett hullámos tetőszerkezet megépítésére beadott pályázatok a tervezett költség duplájáról szóltak. A DB Station&Service AG, mint megrendelő jelezte, hogy az új kiírásban majd figyelembe veszik az aktuális piaci árakat, de konkrét kezdési időpontot nem nevesítettek. Átmeneti megoldásként a peronokon található padok és szélfogók cseréjét kezdik meg és a feljáratokhoz hat új vonatinformációs kijelzőt telepítenek.
A régi csarnoképületen keresni kell az ennyire jó állapotú helyeket, általános jelenség a duct tape-pel rögzített üvegpanel (fotó: W.-D. Haberland / Wikimedia Commons)
Az eredeti csarnokot még 1933-ban adták át, melynek fénye mára jelentősen megkopott. Az üvegpaneleket sok helyen csak a duct tape tartja össze, a deszkaborításos tető alatt az utasok védelmében háló van kifeszítve.
A csarnok méretei nem, de a formája megváltozik majd (látványterv: Deutsche Bahn AG)
A tervezett 10 millió eurós összköltségből eddig 2,3 milliót költöttek el a világháborús bombák felkutatására, a megváltozott helyzet miatt viszont a vágányépítés következik és csak kvázi utólag épül majd meg az új csarnok.
Adorján Péter