Megérkezett Berlinbe az első két új busz az EvoBus által májusban elnyert rendelésből. Az új buszok még sárgábbak és még mintásabbak lettek, mint elődeik.
Múlt kedden mutatta be a gyártó EvoBus és az üzemeltető BVG az új buszokat a sajtónak a Müllerstraße garázsban. A hivatalos körök lefutása után próbautazásra is lehetőség volt, az utasok pedig mától találkozhatnak velük. Idén még 20 darab érkezik – az 1001 és az 1004 már az Indira-Gandhi-Straße telepen töltötte az éjszakát.
Az akár 950 buszra szóló – a flotta kétharmadát jelentő – szerződésből elsőként egy szóló és egy csuklós busz érkezett a német fővárosba. A 220 és 265 kW teljesítményű Euro VI-os OM 936h típusú motorral szerelt buszokban 36 illetve 48 ülőhelyet találunk, ami az utaskapacitás felét jelenti.
A BVG terminológiája szerint MB GN 18 kódon futó széria egyelőre a hasonló, de bérelt példányok mellé az Indira-Gandhi-Straße telephelyre kerül. A számozás 4785-tel kezdődik.
Az MB EN 18 azonosítót kapott szólóbuszok a Cicerostraße telephelyhez tartoznak majd, számozásuk 1000-től indul
Az utasok kényelmét szolgálja majd a legfontosabb újítás: a hátsó ajtóknál az infrafüggöny méretét csökkentették és az ajtózáráskor automatikusan hangjelzéssel figyelmeztet majd a rendszer, ha valaki vagy valami belelóg a figyelt területbe. Az esélyegyenlőség jegyében az ajtók környékén a kapaszkodók tapintható mintázatot kaptak, a kerekesszékes dokkolóhelyekről jobban lehet majd tájékozódni, hiszen egy előre néző kijelző is bekerült a második ajtó mögé.
Az utazási időt a kornak megfelelően hasznosan is tölthetjük: találunk hozzá áramot adó USB-csatlakozókat. Az összes világítóegység LED-ből áll, ezzel is az energiahatékonyságot
A belteret a néhány éve konzekvensen használt, csak a BVG-ra jellemző mintázat uralja
A dolgozók kényelmére is ügyeltek, a 25 bérelt Citaro G tapasztalatai alapján megrendelt tárolóhelyek mellett a jobbra kanyarodást segítő, holtteret figyelő kamerát is felszereltek. A kellemes légkörről a vezetőtérben és az utastérben külön vezérelhető klíma gondoskodik, a motorteret pedig automatikus oltóberendezés védi.
A vezetőtér legfontosabb kezelőszervei a megszokott helyen vannak, hogy könnyebb legyen megszokni a kezelést
A pénztárgéppel integrált OBU kezelése a korábbinál könnyebb lett a nagyobb felületeknek köszönhetően
(fotók: Jürgen Mühmelt)
(fotók: Jürgen Mühmelt)
Az akár 600 csuklós és 350 szóló buszra opciót nyújtó szerződés mellett tavasszal érkezik 15 eCitaro is Berlinbe, hogy a Hamburggal közös kezdeményezésben előrelépést is fel tudjanak mutatni.
A szokásos kulcsátadáson Dr. Sigrid Evelyn Nikutta (BVG vezérigazgató) Rüdiger Kappeltől (EvoBus flottakereskedemi igazgató) vehette át a buszokat. Rajtuk kívül Hans-Bahne Hansen (Mercedes-Benz Berlin), Torsten Schwartner (az EvoBus mannheimi gyárának képviselője), Szijártó Dávid (BVG műszaki projektvezető) és Torsten Mareck (BVG buszágazati igazgató) vett részt az ünnepélyen.
(fotó: Daimler AG)
(fotó: Daimler AG)
Adorján Péter