Az SBB hosszú csúszások után lassan-lassan végre kezdi üzembe helyezni a TWINDEXX flottát, aminek legújabb mozzanata az IC200-as vonatok tesztüzembe helyezése. Ezzel együtt a Bombardier vonatok új étkezőkocsiját is először mutatták be a nagyérdeműnek.
Tavaly év vége óta ugyan már megkapták az ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt az évek óta tetemes csúszásokkal gyártott Bombardier TWINDEXX Swiss Express vonatok, a korlátozások nélküli üzem még mindig nem érkezett el.
Az új Bombardier-szerelvények tavaly óta tesztüzemben járnak, itt épp Churban tölti fordulóidejét az egyik IR200-as.
(fotó: Berky Dénes)
(fotó: Berky Dénes)
Jó fél éve két vonalon, a Zürich-Bern IR16-on és a Zürich–Chur RE-n vetik be a négy és nyolcrészes verziókat (IR100 és IR200), az elmúlt héten azonban elérkezett az intercity forgalomra tervezett szerelvények (IC200) próbaüzeme is Zürich és Bern között. Ezzel együtt először láthatjuk üzemben a csak az IC-verzióban megtalálható új étkezőkocsikat is.
A Svájcban megszokott elrendezés szerint a vonatok a felső szinten lépcső nélkül átjárhatóak, ezért az étkezőkocsi is elsősorban a felső szinten található, mint azt már az IC2000-es szerelvényekből is megszokhattuk.
(fotó: Gian Vatil/SBB)
(fotó: Gian Vatil/SBB)
Az előző generációs IC2000-eskhez képest a TWINDEXX-ben már fix szögletes asztalok és ennek megfelelő két- és egyszemélyes padok találhatóak, mint azt nagyjából minden modernebb étkezőkocsiban megszokhattuk. Az SBB által prezentált képek tanúsága szerint az új vonatokban egy jóval világosabb belső tér is várja a megéhezett utasokat, ami mindenképpen vidámabb, de kevésbé meghitt hangulatot teremt.
A promóképekről megítélve mindenki nagyon elégedett az új étkezőkocsival és a nemrég megújult szolgáltatással is.
(fotó: Gian Vatil/SBB)
(fotó: Gian Vatil/SBB)
Az SBB ezen bejelentéssel egyszerre hangsúlyozza, hogy a nemrég megújult szolgáltatási modell is nagy sikert arat az utasok körében.
(fotó: Gian Vatil/SBB)
(fotó: Gian Vatil/SBB)
Újdonság még, hogy az alsó szinten is megterített asztalok várják az utasokat, ezt a részleget azonban első sorban a mozgásukban korlátozott utasoknak tervezték, így itt minden szék felhajtható és jóval nagyobb hely is van a kerekesszékesek közlekedését megkönnyítendő. A felső szintről a személyzet minden asztalnál elhelyezett gombokon keresztül hívható, így a két szint között szolgáltatási különbség sincs.
A mozgásukban korlátozott utasok kiszolgálása az alsó szinten gombnyomásra történik.
(fotó: Sandro Hartmeier/Bahnonline.ch)
(fotó: Sandro Hartmeier/Bahnonline.ch)
Az IC200-as szerelvényekkel, ha minden jól megy, az idei menetrendváltástól elsősorban az IC1-es járaton St.Gallen–Zürich–Bern–Lausanne–Genf útvonalon találkozhatunk majd.
Berky Dénes