A brit Go-Ahead nyerte a Bayerische Eisenbahngesselschaft, a BEG közszolgáltatási tenderét – közölte a bajor közlekedésszervező. A szigetországi cég várhatóan 2021-től, az Allgäubahn villamosítása után kezdheti meg a szolgáltatást és tizenkét évre szól a megállapodás.
Alighanem komoly meglepetés, de nem a DB Regio, hanem a brit Go-Ahead nyerte meg a BEG közszolgáltatási tenderét, aminek keretében a München–Buchloe–Memmingen–Kißlegg–Hergatz–Lindau vasútvonalon a regionális forgalmat majdan üzemeltető operátort keresték. Az évi 2,6 millió vonatkilométernyi teljesítményt tizenkét éve rendeli meg a BEG a vasútvonal villamosításának végével,várhatóan 2021 decemberétől. Eredetileg ugyan arról volt szó, hogy 2020 végével már új szolgáltató jelenhet meg a piacon, de mind a vasútvillamosítás, mindpedig a közszolgálatatási tender kiírása elcsúszott.
Az egykori Arriva, ma Netinera-csoport vonatait a brit Go-Ahead FLIRT 3-asai váltják majd 2021-től
(fotó: Magyarics Zoltán)
(fotó: Magyarics Zoltán)
A BEG közlése szerint a közszolgáltatási szerződés nagyon szigorú kritériumokat tartalmaz a pontosság, a vonatok tisztasága és az ügyfélszolgálat tekintetében, a jelenleginél jóval komolyabban veszik majd ezen szempontok értékelését. A BEG közölte azt is, hogy a vonatok sűrűbben járnak majd München és Lindau között: kétóránként járnak a gyorsított, sebesvonatok és két órás ütemben a személyvonatok. A járatok menetideje Memmingen és München között átlagosan fél órával rövidül majd és a reggeli csúcsidőszakban a mainál jóval több ülőhelyet kínálnak az utasoknak.
A Go-Ahead közölte: ez a negyedik közszolgáltatási tender Németországban, amit elnyertek. A brit cég az allgäui vonal üzemére 22 darab, négyrészes FLIRT 3-as motorvonatot tervez szolgálatba állítani. A britek úgy vélik: a német közszolgáltatási piac hosszú távú befektetésekre ösztönöz és a versenyhelyzet az utasok javát szolgálja, miközben korszerű járműveket állítanak forgalomba. A cég amúgy Baden-Württemberg tartományban több tendert is megnyert a közelmúltban.
Halász Péter