2018. 08. 14.

Sebességkorlátozás felfüggesztve

Nem túl szerencsés a wuppertali függővasút legújabb járműgenerációja, mely jelenleg még a nosztalgiavonatnál is lassabban közlekedhet egy hiba miatt.





Még tavaly májusban kezdődött a GTW15 névvel illetett széria kálváriája, mert a futómű egy darabja Pestalozzistraße és Westende állomások között hozzáért a tartószerkezethez. Akkoriban az esemény indoka nem volt teljesen ismert, ezért az illetékes hivatal a korábbi 60 helyett 40 km/h-ban határozta meg a típus legnagyobb üzemi sebességét. Múlt héten viszont további sebességcsökkentést rendeltek el, mert bizonyos körülmények fennállása esetén a futóművek egy darabja – melyet valószínűleg már a tervezéskor nem vettek eléggé figyelembe – hozzáérhet a pályaszerkezethez. Egy ilyen esemény akár kisiklást is okozhat, ezért újabban csak 30 km/h-val közlekednek a szerelvények. Változás akkor várható, ha a gyártó áttervezi és átépíti a futóműveket.

A sebességkorlátozás közvetve érinti a korábbi GTW72 széria még megmaradt példányait is, hiszen azok sem közlekedhetnek gyorsabban a vonali egyenletesség miatt. Vohwinkel és Oberbarmen állomások között jelenleg 7 perccel lassabban juthatunk el, mint az előző szériával. Érdekességként megjegyezhető, hogy a különleges vonalon 1903 óta mindig 60 km/h volt az engedélyezett sebesség.

Lassabbak, mint valaha, de a biztonság elsődleges szempont

Tavaly májusig 13 egység leszállítása történt meg, a fennmaradó 18-at a vizsgálat eredményes lezárását követően most kezdte el átvenni a WSW. Az új darabok viszont némileg eltérnek majd az eddigiektől: az első 11 belterében a zöld szín, a következő tízben a sárga, az utolsó tízben pedig téglavörös lesz a domináns.

A zöld verziót már ismerjük (fotók: Adorján Péter)

Az első két sárga példány (12 és 13 pályaszámok) hónapok óta Vohwinkelben parkolt, hiszen a vizsgálatok miatt nem kaptak üzembe helyezési engedélyt.

12-től sárga, 22-től téglavörös lesz a díszítőszín, minden más viszont marad a korábbi
(fotó: WSW Wuppertaler Stadtwerke GmbH)


Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.