A Legfelsőbb Bíróságon folytatódhat a Transport for London metróbeszerzése. Két versenytárs együtt adott be keresetet a Siemens által elnyert tender ellen.
Hétvégén a Bombardier Transportation és a Hitachi Rail Europe együttesen nyújtotta be a perindítási kérelmét a Transport for Londonnal (TfL) szemben a brit Legfelsőbb Bíróságon (High Court of Justice). A felperesek nem kívántak nyilatkozni az okokról vagy indokokról, de a TfL nem lát sok esélyt arra, hogy a bírósági eljárás megváltoztatja az egy hónappal ezelőtti eredményt.
A Deep Tube Upgrade Programme keretében 94 vonatra kötött megrendelés eredményét június vége óta lehet biztosnak tekinteni, amikor már minden kötelező várakozási határidő lejárt. A szerződés további 150 vonatra szóló opciót tartalmaz a Bakerloo, Central és Waterloo & City vonalak flottacseréjéhez, így valószínűleg ez utóbbi tétel szúrhatja a német-kanadai illetve japán-olasz cégek illetékeseinek szemét.
Egyelőre a rajzasztalon maradnak a vonatok, pedig volna helyük a rendszerben
(grafika: Transport for London)
(grafika: Transport for London)
A Piccadilly vonalon a 1974 és 1977 között, a Bakerloo vonalon 1972 és 1974 között, a Central és Waterloo & City vonalon 1991 és 1994 között épült vonatok közlekednek. A 40 évesnél is idősebb szerelvények fenntartása egyre problémásabb, a 2023 utánra megrendelt Siemens Inspirók tehát egyre sürgősebbek lennének.
Adorján Péter