Hannoverben nem egyszerűen megy a balesetes Stadtbahn-kocsik javítása. Potsdamban meghosszabbodott mindegyik Combino és hazatért a KT4-es. Prágában marad a kísérleti troliüzem. Hírösszefoglalónk.
Kettő a huszonötből
Hannover | Németország – Az egy hónapja történt balesetben megrongálódott Stadtbahnok sérüléseik miatt még mindig a helyszínen vannak, mert a forgóvázak törése miatt nem futóképesek. További súlyos sérüléseket szenvedtek a csuklókeretek környékén is, így inkább a selejtezés mellett döntöttek az üstra illetékesei. Hétvégén viszont egy pályafelújítás miatt előre betervezett vágányzár keretében kiemelik a roncsokat a fordítóvágányról. A 6116 és 6141 pályaszámú egységeket helyben szétszerelik és közúton szállítják a főműhelybe, ahol kiépítik a még hasznosítható alkatrészeket. Év végéig 23 másik egység is kivonásra kerül, de a 9-es vonalon még évekig találkozhatunk majd a zöld villamosokkal.
Megnőttek a villamosok
Potsdam | Németország – Visszaérkezett a nyolcadik Combino is a Siemens Wegberg-Wildenrathban lévő üzeméből, így az összes Combino XL rendelkezésre áll a ViP számára. A két középső modul az aktuálisan például Ulm számára is gyártott Avenio M-ből származik, beépítésével 11,1 méterrel megnőtt a járművek hossza, további 70 utast szállíthatnak és az új részben légkondicionáló is gondoskodik a komfortérzetről.
Marad a trolibusz
Prága | Csehország – Eredetileg úgy volt, hogy május 27-én elbúcsúzik Prágától a trolibusz, miután befejeződött a tesztüzem az 58-as vonalon Palmovka és Letňany között. Ám a közönség ragaszkodik a járművekhez és szükség is van a 140-es busz sűrítő betétjáratára, így a közlekedési szövetség, a PID és a DPP együttműködése keretében június 6-ától ismét közlekedik a járat a gyári tesztkocsi SOR-trolival. A viszonylat a tervek szerint hamarosan túllép majd a kísérleti üzemen és a teljes 140-es viszonylatot részben önjáró troliüzemmé válhat majd a járat.
Visszatért a KT4-es
Potsdam | Németország – Visszatért otthonába a Prágában főjavításon átesett ős-KT4-es. A 001-es pályaszámú kocsit május végén mutatta be a DPP, akkor meg is írtuk, hogy a munkák végeztével hamarosan hazatér a jármű Potsdamba. A kocsi még tavaly november végén került a cseh fővárosba a ViP döntése nyomán, tekintettel arra, hogy a DPP-nél dolgozó szakemberek sokkal több tapasztalattal bírnak az öreg villamos javítása terén, mint a helyiek.
Próbafutáson a 001-es KT4-es még május 24-én, Prágában
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter