2018. 06. 12.

A következő megálló: Poccistraße

Münchenben égetően hiányzik a városból Rosenheim és Mühldorf felé tartó vonatok útvonaláról egy megállóhely a Hauptbahnhof és az Ostbahnhof között. Most a tartomány és a város pénzügyi segítségével akár 2026-ra el is készülhet az új tömegközlekedési csomópont.





Meglehetősen nagy forgalmat bonyolít le a távolsági vonatokkal, tehervonatokkal is megspékelt kínálatot elnézve a müncheni Südring a Hauptbahnhof és az Ostbahnhof közötti szakaszon. E szakasz komoly hiányossága, hogy a Hauptbahnhof és az Isar keleti partján fekvő Ostbahnhof között nincs egyetlen megállóhely sem, ahol a regionális vonatok megállhatnak, ráadásul mondjuk még kapcsolatot kínálnának a városi közlekedés felé. Ezen a helyzeten változtat hamarosan a DB: a város és a Bajor Szabadállam állja a majd a költségeket – a tartomány három millió eurót szán a projektre.

A Südring térképen. A Theresienwiese déli végénél épülne az új megálló a tervek szerint
(térkép: OpenStreetMap)

A közelmúltban jóváhagyott ütemterv szerint a Poccistraße térségében építendő új regionális megállóhely átszállási kapcsolatot biztosít majd az U3-as és az U6-os metrók felé. A peron és a metró megközelítése is akadálymentes lesz majd – ám nem mostanában helyezik üzembe a megállót: a DB az építkezést 2022-ben kezdheti el és a Kufstein, Salzburg és Mühldorf felé tartó vonatok legkorábban 2026-ban állhatnak majd meg itt. Addig marad a városi közlekedés használata a belváros felé tartóknak. Az új állomás egyébként nem csak a belváros és főleg nem csak a belváros utasai számára jelentene komoly időbeli nyereséget, hanem a bajor főváros déli részén élők számára könnyítené meg az közlekedést és a vasúti közlekedés elérését. Ugyancsak előnyös lenne az Oktoberfest látogatói számára a megállóhely, relatíve közel esik ugyanis a tervezett helyszín a Theresienwiesehez, így rövid sétával a vursli déli oldala elérhető.

A Heimeranplatzon elvben lehetséges csak a Südring vonatainak megállítása, a gyakorlatban azonban erre nincs lehetőség
(fotó: Halász Péter)

A térképet elnézve persze logikus kérdés lenne, hogy miért nem állnak meg ezek a vonatok a Heimeranplatznál? A válasz realtíve egyszerű: nincs a Südring vágányai mellett peron. Ahhoz, hogy peront használhassanak a regionális járatok ebben a csomópontban vagy vágánykapcsolatok kiépítése szükséges a meglévő peronok felé vagy pedig új peronokat kellene kiépíteni, ami viszont a hely szűkössége miatt nem biztos, hogy kivitelezhető lenne.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.