Újra nekifog a Stadtbahn-projektnek Drezda. Az MRCE nagy meglepetésre újra a Siemenstől rendel mozdonyt. Bevásárol a ČD és cseh mozdonyt vesz a varsói metró. Hírösszefoglalónk.
Újraindulhat a Stadtbahn 2020
Drezda | Németország – Közel 13 hónapos kényszerszünet után újra felvonulhatnak a munkagépek Strehlenben, az Oskarstraßén. Tavaly április közepén egy lakó beadványa miatt a Bautzenben székelő Legfelsőbb Közigazgatási Bíróság megállapította, hogy a városházi szervek hanyagság miatt nem biztosítottak betekintési lehetőséget az összes iratba, ennek következtében az építési engedélyt megsemmisítette. Ez a döntés azzal járt, hogy az eredetihez közeli állapotot kellett helyreállítani, de akkoriban a város és a DVB vezetése is erősen bízott az őszi újrakezdésben. Az új engedélyhez végül új eljárásra volt szükség, amihez egy új forgalmi tervet kellett készíteni, de 2025 helyett 2030-ra előrevetítve. A felmerült közvetlen költségeket 675 000 euróban számszerűsítette a városvezetés.Az illetékesek bíznak benne, hogy sikerül néhány héten belül újrakezdeni az építkezést és év végén már villamosra szállhatnak át az S-Bahn utasai Strehlen állomáson.
A Siemens hozza az ETCS-t
Százhalombatta–Pusztaszabolcs | Magyarország – A Siemens szállíthatja az ETCS pályaoldali eszközeit a Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti pályaszakaszra. A vonal felújítása már folyamatban van, biztosítóberendezéseket is magában foglaló projekt eredményéről azonban csak most adtak hírt. A Siemens az ETCS eszközei mellett a rádiós vezérlőközpontot és két Trackguard Simis IS típusú biztosítóberendezést is szállít majd. Az ETCS Level 2 szintű biztosítás mellett a német cég szállítja a megújuló szakasz energetikai felügyelőrendszerét is.
Vectront vesz az MRCE
München | Németország — Az MRCE újabb mozdonyokat rendelt a Siemenstől: ezúttal 20 Vectron MS-t és 5 darab Vectron DC-t vásárolnak a Siemenstől. Az többáramrendszerű gépek elsősorban a hollandiai és a Kelet-, illetve Délkelet-Európa felé irányuló forgalomban vesznek majd részt. A tisztán egyenáramú gépeket az olasz piacra szánja az MRCE, amely immáron így, az új rendeléssel együtt 136 Vectront üzemeltet majd a Mitsui Rail Capital Europe.
Cseh mozdony a lengyel metrónak
Varsó | Lengyelország — Új mozdonyt vásárolt a varósi metró üzemeltetője, a Metro Warszawksie a CZ Lokotól. Az EffiShnuter 300-as nem az első cseh eredetű gép, egy hasonló már dolgozik 2007 óta a varási metróban. A mostani mozdonyért 760 ezer eurót fizetnek. A kéttengelyes dízelgép teljesítménye 328 kW és Kabaty metrótelephelyen dolgozik majd 2019 elejétől.
Bevásárol a ČD
Prága | Lengyelország — A ČD tizenöt villamosmozdonyt bérelne, a mozdonyok a meglévő Siemens Vectronjaikkal azonos konfigurációban épülnének, azaz 3 kV-os egyenáram mellett 15 kV 16,7 Hz-es és 25 kV 50 Hz-es váltóáramról is üzemelnének. A mozdonyok elsősorban a belföldi forgalomban jelennének majd meg és első körben öt évre bérelné őket a České Dráhy, de elvárás a szlovák és az osztrák engedély is a gépeknél.
A cseh vasút a mozdonyok bérlése mellett félszáz új motorvonatot is rendelne: az alacsonypadlós járművek a belföldön „divatos” 3 kV-os egyenáramú rendszer mellett a 25 kV 50 Hz-es váltóáramról is üzemelhetnek majd. A járművek 140-160 utas befogadására kell alkalmasak legyenek, ezen túl pedig hármas csatolt üzemben kell közlekedniük a 160 km/h-s sebességgel közlekedni képes vonatoknak.
A cseh vasút a mozdonyok bérlése mellett félszáz új motorvonatot is rendelne: az alacsonypadlós járművek a belföldön „divatos” 3 kV-os egyenáramú rendszer mellett a 25 kV 50 Hz-es váltóáramról is üzemelhetnek majd. A járművek 140-160 utas befogadására kell alkalmasak legyenek, ezen túl pedig hármas csatolt üzemben kell közlekedniük a 160 km/h-s sebességgel közlekedni képes vonatoknak.
Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter