2018. 05. 24.

LEO Express: irány Németország?

A hírek szerint Németország felé terjeszkedne a cseh magánvasút, a LEO Express. A magánvasút lát potenciált abban, hogy olyan legendás nevű vonatot támasszon fel, mint a Vindobona.





Néhány éve már komoly fejtörést okoz az utasoknak, hogy Bécs és Berlin között Prágán át (de jelenleg más útvonalon sem) nincs közvetlen vasúti eljutási lehetőség. Pedig a cseh belföldi viszonylatokon is sokan használták a Prágán átmenő járatokat, amelyet azonban a ČD néhány évvel ezelőtt megszüntetett, egyetlen kivétel maradt: a magyar szerelvénnyel kiállított Hungária EC.
A LEO Express, amely a Prága és Kelet-Csehország között közlekedő járatok egy részét üzemelteti, most úgy gondolta, hogy most már tényleg időszerű lenne feltámasztani a Bécs és Berlin között közlekedő, átszállásmentes nemzetközi járatot. A magáncég így nem csak a belföldi piacon lenne versenytársa a DB-nek (emlékezetes: a Flixbusszal közösen „mentették meg” a Locomore azóta már Flixtrainné avanzsált Berlin–Stuttgart járatát). Ráadásul a nemzetközi forgalomban is vannak már tapasztalataik, hiszen Eperjesre és Kassára is járnak át Prágából néhány vonattal.

A fekete FLIRT-ek mellé új járművek kellenek, ha ezek meglesznek, terjeszkedni tervez a LEO Express
(fotó: Halász Péter)

A LEO Express tervei szerint napi hat pár vonat közlekedne majd Prága és Bécs, illetve Prága és Berlin között. A hírek szerint előzetesen megigényelték már a menetvonalakat a 2018/2019-es menetrendi időszakra, kérdés, hogy ebből lesz-e valamikor valóban végleges vonatközlekedés, hiszen az idei nyárra tervezett fejlesztéseket is elnapolta a cég. Hozzá kell tenni, hogy megfelelő járműpark rendelkezésre állása esetén Prágából Pozsonyba, Krakkóba és Wrocławba is indítanának nemzetközi járatokat. Ez azonban annak függvénye, hogy a kínai CRRC-től rendelt motorvonatok mikor érkeznek majd meg – jelenleg 2019 végével számolnak a magánvasútnál.

Halász Péter