2018. 04. 03.

Villamosbaleset Duisburgban

Összeütközött két villamos a Rajna-Ruhr-vidéken, Duisburg városában. A balesetben sokan megsérültek, egyelőre azt nem tudni, hogy a vonatbefolyásoló rendszer miért nem állította meg az utoléréses balesetben érintett hátsó szerelvényt.





A WDR közszolgálati médiaszolgáltató híradása szerint 23 utas megsérült, közülük ketten súlyosan abban a balesetben, ami április 3-án délután történt Duisburgban, a Stadtbahn és a villamos által közösen használt alagúti szakaszon található Auf dem Damm megállóhely után, az alagútban.
A WDR közlése szerint két, a 903-as villamosviszonylaton (Duisburg Mannesmann Tor 2–Dinslaken Bahnhof) közlekedő két villamosszerelvény érte utol egymást, egyelőre ismeretlen okok miatt. Az alagúti szakaszon ugyanis pontszerű, induktív vonatbiztosítás üzemel, ami a továbbhaladást tiltó jelző mellett automatikusan megállítja a szerelvényeket. Az állomásokon ráadásul két megállóhely is van: egy az alacsony(abb)padlós villamosok számára, egy pedig a magaspadlós Stadtbahn-szerelvények, az U79-es viszonylat vonatai számára. A balesetben az 1001-es és az 1013-as pályaszámú, GT 10 NC-DU típusú villamoskocsi az érintett.

(fotók: Kevin Kelber/WAZ)

A WDR információi szerint a két villamoson mintegy negyvenen tartózkodtak. A balesetvizsgálat és a műszaki mentés üzemzárásig is eltarthat, közölte a DVG. A szakemberek abban bíznak, hogy szerdán reggel már problémamentesen beindulhat a közlekedés az érintett szakaszon.
A magyar sajtóban és a szakmai fórumokon is tévesen jelent meg a hír, ami szerint metrószerelvények ütköztek volna. A képekből egyértelműen látszik a járművek típusa és az is, hogy ezek nem a Stadtbahn-viszonylatokon közlekedő B80-as kocsik. A Rajna-Ruhr-vidéken és máshol (pl. Stuttgartban) U betűvel jelölik a „könnyűmetrókat”, a Stadtbahnokat, amelyek azonban semmi esetre sem azonosak a hagyományos metrókkal, a „nehézmetrókkal”. Ráadásul a pontatlan tájékoztatást „segíti” a magyar szemmel különleges viszonyok, a vegyes üzem alkalmazása is.

Halász Péter