Wi-Fi-t tesztel a Transdev. Mindent visz a Siemens. Hírösszefoglalónk.
Fedélzeti internetet tesztel a Meridian
München | Németország – Két járművet bevonva teszteli a Meridian a fedélzeti internetszolgáltatást és a mobilszolgáltatók lefedettségét, amihez elvi és pénzügyi támogatást nyújt a megrendelő Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG). A Hochschule München tavalyi felmérése szerint az utasok kétharmadának fontos az utazási idő alatt a jó internetkapcsolat. A tesztjárműveket az itthon az utastájékoztató berendezéseiről ismert GSP és a korábban szálláshelyekre specializálódott Hotsplots szerelte fel a szükséges eszközökkel. A díjmentes szolgáltatás kizárólag Németországban üzemel, de az osztrák szakaszon a berendezésekben tárolt aktuális híreket és filmeket fogyaszthatják az utasok. A hat hónapig tartó teszt után kiértékelik az eredményeket és a meggyőzőb teljesítményt nyújtó szolgáltatót választják.
Tarol a Siemens Dániában
Koppenhága | Dánia – A Danske Statsbaner (DSB) még 2016-ban írt ki pályázatot 26 darab új, kétrendszerű, 200 km/h sebeségű villamos mozdonyokra, ahol a három induló (Siemens, Bombardier és Škoda) közül csak a Siemens adott be végleges ajánlatot. A Siemensnek korábbról már van tapasztalata a dán viszonyokkal, hiszen a '90-es évek végén gyártott EG 3100 sorozat is csak egy némileg átalakított DB-féle 152-es. A mostani tenderen a Vectron 6,4 MW-os verziójával nyertek, ami a felszerelésével Svédországtól Németországig bevethető lesz. A szerződés 18 további mozdonyra opciót és 10+5 éves karbantartást tartalmaz.
Emellett a Koppenhága nyugati elővárosait összekötő Hovedstadens Letbane nevű villamosra is a Siemens Avenio kerül, méghozzá 27 példányban. A 6,2 milliárd koronás (kb. 830 millió euró) szerződés itt kicsit bővebb lett: 15 év karbantartás mellett a villamosítást és a jelző- és biztosítóberendezéseket is tartalmazza. A 2024-ben átadni tervezett 28 kilométeres vonal öt S-tog-vonalat köt majd össze és 30 km/h-s átlagsebességgel évente 13-14 millió utast szolgál majd ki. Koppenhága az 1947-es városfejlesztési terv alapjain 2025-re szeretne a világ első teljesen CO2-neutrális fővárosa lenni, ehhez pedig hatalmas segítség lesz a villamosvonal.
Emellett a Koppenhága nyugati elővárosait összekötő Hovedstadens Letbane nevű villamosra is a Siemens Avenio kerül, méghozzá 27 példányban. A 6,2 milliárd koronás (kb. 830 millió euró) szerződés itt kicsit bővebb lett: 15 év karbantartás mellett a villamosítást és a jelző- és biztosítóberendezéseket is tartalmazza. A 2024-ben átadni tervezett 28 kilométeres vonal öt S-tog-vonalat köt majd össze és 30 km/h-s átlagsebességgel évente 13-14 millió utast szolgál majd ki. Koppenhága az 1947-es városfejlesztési terv alapjain 2025-re szeretne a világ első teljesen CO2-neutrális fővárosa lenni, ehhez pedig hatalmas segítség lesz a villamosvonal.
A koppenhágai villamosvonal fő adatai (grafika: Siemens)
Összeállította: Adorján Péter