Új villamos próbázik Sydneyben. Önként fizeti a kártérítést a DB. Fura villanybuszt tesztel a BVG. Magánvasúti 111-es-trió mutatkozott be. Hírösszefoglalónk.
Próbálkozik az X05
Sydney | Ausztrália – A nemrég elkészült a 2015-ben elkezdett dél-keleti vonal első szakasza, így megkezdődhettek a hagyományos felsővezetékről és a város fő sétálóutcájaként funkcionáló George Streeten APS-ről energiát szerezni képes Citadis X05 próbái. Bár hivatalosan light rail megnevezéssel fut a projekt, európai szemmel hagyományos villamosról beszélünk. A 2019-ben átadni tervezett 12 kilométer hosszú vonalon kezdetben szólóban üzemelnek majd a 33 méteres egységek, de az utasszámok várt növekedésével párhuzamosan átállnak majd a csatolt üzemre, így a 67 méteres szerelvények akár 450 utast is szállíthatnak egyszerre, ezzel is hozzájárulva a város útjait bénító torlódások csökkentéséhez. A járművek természetesen minden manapság lényeges felszereltséggel (állandómágneses aszinkron motoros hajtás, teljesen LED alapú világítás, fizikai és nem fizikai akadálymentesség, automatikus légkondicionálás, biztonsági kamerarendszer) rendelkeznek és a 30 évre tervezett élettartamuk végén 99 százalékban újrahasznosíthatóak.
Az első önerőből megtett méterek (fotó: Alstom)
Önként fizet kártérítést a DB Regio
Hamburg | Németország – A leginkább a Hindenburg-gátról ismert Marschbahnon ([Hamburg–] Elmshorn–Westerland (Sylt)) évek óta tart az üzemeltetők pechszériája, mert a NOB által bő évtizede vásárolt Bombardier maried-pair egységek folyamatos pótlásra szorulnak. Ezen a helyzeten a két éve szolgáltató DB Regio sem tudott változtatni és a kapcsolószerek hibái miatt az EBA időlegesen le is állíttatta a szerelvényeket. Október 25-én a vonalat naponta használó utasok Klanxbüll állomáson előre bejelentett módon, három órán keresztül tartottak fel az ajtózárás szabotálásával két szerelvényt, így tiltakozva a folyamatos késések és vonatelmaradások miatt. Február elején a megrendelőszervezet felé egy hét pontból álló tervet terjesztett elő a DB, amiben több tartalék kocsit és mozdonyt és alaposabb karbantartást ígértek meg. Múlt pénteken a tartományi parlament ülésén Bernd Buchholz (FPD) tartományi közlekedési miniszter bejelentette, hogy a szerződésben foglaltakon felüli bírságokat is kiszabnak majd, hogy motiválják a megfelelő szolgáltatási színvonal elérését. Minden hónapban, amikor a pontosság 90 százalék alatt marad 250.000 eurót tart, egy százalék feletti vonatelmaradásért további 100.000 euró megvonás jár majd. Ebből a pénzből kívánják finanszírozni a tavalyi évre vonatkozó havi és éves bérletet váltóknak juttatandó 2. osztályon 50, 1. osztályon 75 eurós kárpótlást. A DB Regio ezt az ajánlatot önként elfogadta, sőt üdvözölte a döntést, hiszen végeredményben az utasok kapják meg a pénzt.
Magánvasúti 111-esek
Dessau | Németország – Mindjárt három, egykori DB-s mozdonnyal bővült a Rail Adventure flottája. A vontatásszolgáltatással foglalkozó cég korábban is vett már az állami vasúttársaságtól mozdonyt, a 103 222-es jó ideje szolgál a cégnél. Most három új kollégát kapott: a 111 210-es, 215-ös és 222-es számú mozdonyok most készültek el a dessaui főműhelyben – hamarosan pedig szolgálatba lépnek a magáncég színeiben és jó eséllyel szerte Németországban találkozhatunk velük különféle speciális szállítmányok élén, hiszen a Rail Adventure egyik fő profilja az, hogy különféle, speciális igényekkel bíró vasúti járműveket szállítanak.
[DE] To answer the questions - yes there were three: RailAdventure 111 215, 111 210 and 111 222 side by side - more news tomorrow
Posted by Railcolor on Donnerstag, 1. März 2018
Villanybuszteszt a BVG-nél
Berlin | Németország – Az Alstom Aptis fantázianevű villanybuszát teszteli a BVG. A tegeli repteret és a főpályaudvart összekötő TXL viszonylaton várhatóan e sorok megjelenésének napjáig rója majd a köröket a markáns megjelenésű kocsi. A francia rendszámot viselő, kék színű jármű egy töltéssel 200 kilométert tud megtenni és a gyártó reméli, hogy a típus hamarosan szériaérett lesz, így eséllyel indulhatnak a BVG e-busz-tenderén is. A kocsi érdekessége, hogy a kerekei a kocsiszekrény külső sarkainál vannak, azonban a négy kerék önállóan kormányozható, így állítólag hasonló a fordulóköre, mint egy hagyományos autóbusznak.
Az Alstom Aptis elektromos busz a tegeli reptéren, a TXL viszonylat felszállóhelyén
(fotó: Magyarics Zoltán)
(fotó: Magyarics Zoltán)
Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter