Sorozatban hatodik évben nyújtott kiemelkedő szolgáltatást az agilis Bajorországban, a megrendelő minőségbiztosítási rendszere láthatóan még jobban kiélezi az amúgy sem lapos versenyt.
A Bajor Szabadállam regionális vasúti közlekedését koordináló Bayerische Eisenbahngesellschaft 2009-ben vezette be a közszolgáltatást végző operátorok által nyújtott utasélményt mérő minőségbiztosítási módszertanát és azóta publikálják is az eredményeket. Az értékelési szempontok kiterjednek a járművek külső-belső tisztaságára, a normál üzemben és a zavarokkor nyújtott utastájékoztatásra, a jármű berendezéseinek működőképességére, az utaskísérők szolgáltatás-orientáltságára és a panaszkezelésre. Az értékelés egy -100 és +100 pont közötti érték lehet, ahol a 0 a még elégséges szint, a negatív tartomány pedig kötbér fizetését jelenti. A pontosságot és a csatlakozások megvalósulását ezek az adatok nem tartalmazzák, hiszen azok az értékek nem feltétlenül csak a szolgáltatón múlnak.
A hamburgi Hochbahn érdekkörébe tartozó operátor immár hatodik éve vezeti a minőségi listát és teszi ezt a felső-frankföldi (Bamberg, Bayreuth, Coburg és Hof környéke) hálózaton, ahol 38 Stadler RS1-es alkotja a flottát. Emellett a lista ötödik helyén a legjobb villamosított hálózatot (Regensburg környéke) is ők üzemeltetik, ahol 18 háromrészes és 8 négyrészes Alstom Coradia Continental nyújtja a kiemelkedő szolgáltatást. A minőségbiztosítási rendszer bevezetése óta a legmagasabb értéket érte el tavaly a cég 96,04 ponttal, ezért a VT 650.701 azonosítójú jármű ünnepi díszbe öltözött: Goldzug néven a vállalati arculat szerinti feltűnő zöld helyett aranyszínű díszítést visel.
Az Aranyvonat a marktredwitzi telephelyen tartott átadón (fotó: Melania Eckl / bittermohn)
A kiváló teljesítményt a megrendelő oklevelekkel is elismerte, melyet Münchenben vehettek át a cég vezetői. A vasúttársaság illetékesei kiemelték, hogy büszkeséggel tölti el őket a teljesítmény és a továbbiakban is tartani szeretnék a színvonalat. Megrendelői oldalról a megbízható minőséget tartják a megfelelő módszernek további utasok közösségi közlekedés igénybevételének előnyeiről való meggyőzéséhez, ezért is vezették be az értékelési rendszert.
Balról jobbra: Dr. Axel Hennighausen (üzemeltetési igazgató, agilis), Dr. Johann Niggl (szóvivő, BEG),Markus Schiefer (értékesítési igazgató, agilis), Thomas Prechtl (ügyvezető, BEG) (fotó: Patricia Lucas / agilis)
Adorján Péter