Rövid idő után ismét eltűnhetnek a hirdetések a berlini gyorsvasút szerelvényeiről. A sok évig tartó házon belüli tiltást 2014-ben lazították fel, de most az új közszolgáltatási szerződés hozta elő a tiltást ismét.
TechniSat, DDR-Museum, Dunkin Donuts: csak pár példa, hogy mi mindent reklámoztak a berlini gyorsvasút járművei az utóbbi időben. Nem volt ez persze mindig így: még a DB AG akkori első embere, Hartmut Mehdorn rendelte el a reklámos járművek tiltását 2001-ben, az intézkedést pedig csak Rüdiger Grube utasítására lazították fel 2014-ben, azóta szépen meg is szaporodott a kocsiszekrény teljes felületén hirdetéssel rendelkező járművek száma. A dolog persze pluszbevételt jelent a vasútnak, így nem is nagyon tiltakoztak ellene, nyilvánvaló azonban, hogy a vasúti közlekedéssel ellentétes elvek mentén megfogalmazott üzeneteket nem jelenítették meg a vonatokon.
Az egyik TechniSat-reklámos Viertelzug 2018. március 15-én a Warschauer Straßénál. A reklám a szerződés lejártáig maradhat, új azonban nem kerülhet fel a vonatra
A DB AG döntése alapján a kocsiszekrények az 1990-es években megszokottakkal ellentétben azonban nem teljes felületükön kaptak reklámot: a járművek vezetőállása kimaradt a fóliázásból, azokat a hirdetés nem érintheti.
Most azonban nem a cégvezetés, hanem a megrendelők döntöttek úgy, hogy a 2017. decemberében életbe lépett új közszolgáltatási szerződésben szerepelni fog a reklámok tiltása: a járműveknek a jövőben a megszokott vörös-sárga színben kell pompázniuk, hiszen ez a hagyományos berlini gyorsvasúti fényezés már lassan 90 éve.
A megrendelők szerint csak így nézhet ki egy berlini S-Bahn-szerelvény, reklámnak helye nincs
A DB AG közölte: annyi engedményt kaptak, hogy a meglévő reklámok a szerződés végéig fenn maradhatnak a járműveken, de újabbakat már nem helyezhetnek el a kocsiszekrényeken, a járművek belterében, az erre a célra fenntartott helyeken jelenhetnek meg csak hirdetések a jövőben.
A hosszában teljes egészében átjárható 481 501/481 502-es egységen talán maradhat a reklám, ami nem is reklám, hanem a gyorsvasút által kiszolgált fontosabb települések és látnivalók rajzát mutatja
Halász Péter