2018. 03. 21.

Hibajelentés még egyszerűbben

Múlt héten frissítette az SBB az okostelefonos alkalmazását és egy igazán hasznos funkcióval bővítették a már eddig is sokoldalú programot.





Június óta tesztelte az SBB az okostelefonos alkalmazásának publikus béta verziójában a szennyeződések és műszaki hibák jelentésére szolgáló szolgáltatást és a legújabb frissítéssel a normál programba is belekerült az új funkció. A tesztidőszak tapasztalatai alapján szívesebben használják az emberek az online bejelentést, mint a hagyományos módokat.

Az új Reparatur & Sauberkeit (Repair & Clean) menüpont a menüből hívható elő és a kamerát használja, hiszen képeket készítve jelenthetjük be a hibát vagy szennyeződést. A jegykiadó automaták és vasúti járművek azonosítóinak megadását azért bízták a kamerára, hogy elkerüljék az elgépelésből fakadó problémákat. A funkció használatához SwissPass-ügyfélkód szükséges, amit Halbtax (50 %) vagy Generalabonnement (100 %) kedvezménnyel szerezhetünk.

Az új funkció jelenleg csak a bérletes utasok számára érhető el (fotó: SBB)

A funkció működéséről bemutatóvideót is készített az SBB

A DB más módszert követ és folyamatosan terjeszti ki a WhatsApp-üzenettel operáló rendszerét, amivel az állomásokon található szennyeződéseket jelenthetjük. Jelenleg Berlin összes állomásán, NRW nagyobb városainak főpályaudvarán és néhány országosan fontos állomáson értesíthető az illetékes takarítócsapat ilyen formában.

Adorján Péter