2018. 03. 21.

Hibajelentés még egyszerűbben

Múlt héten frissítette az SBB az okostelefonos alkalmazását és egy igazán hasznos funkcióval bővítették a már eddig is sokoldalú programot.





Június óta tesztelte az SBB az okostelefonos alkalmazásának publikus béta verziójában a szennyeződések és műszaki hibák jelentésére szolgáló szolgáltatást és a legújabb frissítéssel a normál programba is belekerült az új funkció. A tesztidőszak tapasztalatai alapján szívesebben használják az emberek az online bejelentést, mint a hagyományos módokat.

Az új Reparatur & Sauberkeit (Repair & Clean) menüpont a menüből hívható elő és a kamerát használja, hiszen képeket készítve jelenthetjük be a hibát vagy szennyeződést. A jegykiadó automaták és vasúti járművek azonosítóinak megadását azért bízták a kamerára, hogy elkerüljék az elgépelésből fakadó problémákat. A funkció használatához SwissPass-ügyfélkód szükséges, amit Halbtax (50 %) vagy Generalabonnement (100 %) kedvezménnyel szerezhetünk.

Az új funkció jelenleg csak a bérletes utasok számára érhető el (fotó: SBB)

A funkció működéséről bemutatóvideót is készített az SBB

A DB más módszert követ és folyamatosan terjeszti ki a WhatsApp-üzenettel operáló rendszerét, amivel az állomásokon található szennyeződéseket jelenthetjük. Jelenleg Berlin összes állomásán, NRW nagyobb városainak főpályaudvarán és néhány országosan fontos állomáson értesíthető az illetékes takarítócsapat ilyen formában.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.