Nagyüzemben teszteli a BVG a különböző elektromos buszokat, mert a futó beszerzéshez gyűjtik a tapasztalatokat. A határidő egyre közeledik, de döntés még nincs.
Tegnap óta újabb elektromos buszt tesztelhet Berlin legnagyobb üzemeletetője és az utazóközönség. Ezúttal a cseh SOR új fejlesztésű elektromos buszán a sor, hogy hétköznapi körülmények között bizonyítsa képességeit. Az elmúlt néhány évben rendszeressé vált járműtesztek során ez a hetedik elektromos busz és a cseh gyártó első típusa a városban. A mostani teszt a már bejáratott útvonalon, a Südkreuz és Zoologischer Garten között ingázó 204-es vonalon folyik, előreláthatólag február 9-ig.
Az újdonság éjszaka az Indira-Gandhi-Straße telephelyen töltődik, ahol a Solaris által szállított elektromos buszok és a Renault Zoétól Nissan e-NV200-ig terjedő belszolgálati flotta miatt már ki van építve a szükséges infrastruktúra. A BVG szakemberei szerint a 225 kWh kapacitású akkumulátorok 160 kilométernyi hatótávot nyújtanak, ami a beszerzendő elektromos flotta esetében is feltételként szerepel.
SOR NS 12 electric az Indira-Gandhi-Straße telephely mosócsarnokában
(fotó: © BVG / Nils Kremmin)
(fotó: © BVG / Nils Kremmin)
Akinek az azonosítók alapján ismerős lenne a busz, az nem téved nagyot. A kocsit Prágából, a DPP-től kölcsönözték ki a teszt idejére.
Pordán László októberi felvételén ugyanez a busz, a frissen nyitott prágai „trolivonalon”
Adorján Péter