Igencsak úgy tűnik, hogy bejött a bécsi tömegközlekedés üzemeltetőjének a belvárosi vonalakon közlekedő néhány villanybusz, ugyanis hosszabb kivitelben is rendeltek ezúttal villanybuszt a meglévő kocsik gyártójától, a Rampinitől.
Európai tenderen választották ki a már üzemelő villanybuszok gyártóját, a Rampinit, hogy Bécs számára szállítson le 2018 végéig összesen hét nagy méretű elektromos autóbuszt. A kocsik 12 méter hosszúak lesznek és a 4A vonalon szolgálnak majd, ahol korábban, 2016-ig a nem túl sikeres hibridbuszok is teljesítették azt, amit a közszolgáltatás rájuk mért, igaz, csak két éven keresztül.
A Wiener Liniennek már 2013 óta vannak tapasztalatai a villanybuszokkal, akkor a belvárosi 2A és 3A vonalakon állított szolgálatba elektromos midibuszokat, amelyeket a garázsban és egyes végállomásokon felsővezetékről lehet tölteni.
Töltődő Rapini kisbusz a Schwarzenbergplatz közelében
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A most rendelt autóbuszok napközben szintén áramszedővel töltődnek majd, a Prater közelében lévő Wittelsbachstraße végállomáson kerül kialakításra a töltőállomás, ami elvileg hasonló lesz a már üzemelő buszos töltőpontokhoz. Emellett pedig a jármű a fékezéskor keletkező villamosenergiát is képes raktározni. A 63 szállítható utasból 28 ülhet, a kocsik 12,1 méter hosszúak és 2,55 méter szélesek lesznek. A járművek üzembe állítására 2019 elején kerülhet sor a közlekedési cég szerint.
Ilyen buszokat vesznek Bécsben a hibridek helyett a 4A vonalra
(forrás: Rampini)
(forrás: Rampini)
Halász Péter