FLIRT-motorvonatok segítenek villanyt spórolni az SBB-nek. A HKX jegyeit is értékesíti a Flixbus. Árat emel a Rail Cargo Group. Új kiegészítők az OMSI 2-höz. Hírösszefoglalónk.
148 FLIRT-tel spórol áramot az SBB
Bern | Svájc – Idén év végéig 8, jövő év közepéig pedig további 140 FLIRT-egységet alakít át a Stadler és az SBB a legkorszerűbbre. A nagyobb vizsgálatok során a hagyományos olajhűtésű főtranszformátor helyett úgynevezett száraztranszformátorokat építenek be, amivel a tapasztalatok szerint 7-8 %-os energiamegtakarítás érhető el. A 600-700 kilogramm olaj helyét nagyobb keresztmetszetű rézvezetékek veszik át, így a belső veszteségek csökkennek. A programra 5 millió frankot fordítanak és a számítások szerint a 2500 háztartás fogyasztásának megfelelő évi 10 GWh energiamegtakarítás teljes mértékben fedezi majd a költségeket. A Norvégiába és Finnországba szállított FLIRT-ök már bizonyították az átalakítás hatásait, de a vezérlórendszerek optimalizálása is segíti majd a megtakarítást.
Az SBB által közzétett filmben egy ilyen transzformátor beépítését láthatjuk
HKX-jegyet a FlixBus-tól!
Köln | Németország – Újabb vasúti szolgáltató esetében próbálkozik a FlixBus a jegyértékesítéssel: a szolgáltatását éppen szüneteltető HKX a karácsonyi időszakra (december 22. – január 2.) a FlixBus rendszerében elérhetővé tette a vonatait és akár busszal is kombinált jegyek is vásárolhatóak, a BahnTouristikExpress szerelvényeivel üzemeltetett járatokat a csőd széléről visszarántott Locomore mintájára kívánják menedzselni. A németországi távolsági buszos piac 94 százalékát(!) magáénak tudó, amerikai befektetői pénzzel kitömött zöld óriás augusztusban Flixtrain néven leányvállalatot jegyzett be, ami a lassan két éves pletykákat erősíti.
Árat emel a Rail Cargo Group
Bécs | Ausztria – Bár növekszik a cég bevétele és a nyeresége, mégis szükségesnek tűnik az áremelés – nyilatkozta az osztrák vasút teherfuvarozó cégének vezérigazgatója, Clemens Först a VerkehrsRundschau című szakmai lapnak. Úgy fogalmazott: az elmúlt évek során nem gazdálkodtak igazán fenntarthatóan, viszont erre kényszerülnek 2018 során, ami a teherfuvarozási díjtételek emelésével jár. Az új árakról hivatalosan nem közölt semmit sem az RCG, de azt lehet sejteni a vezérigazgató nyilatkozata alapján, hogy jelentős összegről van szó. A piacon a DB Schenker is ebben az irányban mozdult és ott mintegy 6%-os áremelésről esett szó.
OMSI-s hírkörkép
Berlin | Németország – Több új kiegészítő is megjelent a közkedvelt buszszimulátorhoz. Az OMSI 2-höz a fizetős kategóriában érkezett meg még október közepén a HafenCity, ami két hamburgi buszvonalat, a 6-os MetroBus-t és a 111-es járatot mutatja be – utóbbi a folyamatosan kiépülő Überseequartier térségében közlekedik. A pálya mellé megkapjuk a Hochbahnnál is üzemelő szóló és csuklós Volvo 7900-as hibridbuszokat is. Ára: 19,95 euró.
Ugyancsak fizetős kiegészítőként érkezett a Metropole Ruhr nevet viselő, a korábbi ingyenes Gladbeck pályából kinőtt projekt. A több mint 800 kilométernyi vezethető vonalat tartalmazó kiegészítőben ötvennél is több viszonylaton vezethetünk. A Rajna-Ruhr-vidék egy részét felölelő map mellé kapunk egy Solaris Urbino IV-es csuklósbuszt is, ha leszurkoljuk a meglehetősen borsos, 34,95 eurós vételárat.
Az ingyenesen elérhető kiegészítők között magasra tette a mércét a szintén a (fiktív) Rajna-Ruhr-vidéken játszódó Krefrath immáron harmadik változata is. A korábbiakhoz képest tovább bővült a buszhálózat és még szebb, részletesebb lett a meglévő vonalak kidolgozása is.
Ugyancsak fizetős kiegészítőként érkezett a Metropole Ruhr nevet viselő, a korábbi ingyenes Gladbeck pályából kinőtt projekt. A több mint 800 kilométernyi vezethető vonalat tartalmazó kiegészítőben ötvennél is több viszonylaton vezethetünk. A Rajna-Ruhr-vidék egy részét felölelő map mellé kapunk egy Solaris Urbino IV-es csuklósbuszt is, ha leszurkoljuk a meglehetősen borsos, 34,95 eurós vételárat.
Az ingyenesen elérhető kiegészítők között magasra tette a mércét a szintén a (fiktív) Rajna-Ruhr-vidéken játszódó Krefrath immáron harmadik változata is. A korábbiakhoz képest tovább bővült a buszhálózat és még szebb, részletesebb lett a meglévő vonalak kidolgozása is.
Csak egy villanás a Krefrath-pályáról: a részletekre is nagyon ügyelt a készítő, felveszi a versenyt bármelyik fizetés hálózattal is
Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter