2017. 11. 30.

ČD 380-asok: megvan a német papír

Megkapta a szükséges engedélyeket a cseh vasút 380-as sorozatú mozdonya a németországi nagysebességű közlekedéshez. Ez nyilván összefüggésben áll azzal, hogy hasonló paraméterekkel kell engedélyezni a bajorországi 102-eseket is, amelyek szintén a Škoda járművei.





Megkapta a nagysebességű, 200 km/h-s közlekedéshez szükséges engedélyeket a német hatóságtól a ČD 380-as sorozatú mozdonya. Az EBA, a Szövetségi Vasúti Hatóság engedélye igen nagy valószínűséggel összefüggésben áll azzal, hogy a DB Regio hasonló típusú Škoda-mozdonyokat próbáztat a München–Nürnberg viszonylatra, ahol a 189 km/h-s sebességű ingavonati forgalomra engedélyt kapó gépek mellett nehezen lehet elképzelni azt, hogy a hasonló cseh gépek közlekedését pedig elutasítsák.
A korábbi engedélyek korlátozottak voltak, többek között csak csökkentett sebességgel haladhattak a gépek, ami viszont azzal járt, hogy nem tudták használni a kétszázas tempóra a gépeket, amire viszont Drezda és Berlin, illetve Berlin és Hamburg között szükség van a nemzetközi vonatok esetében. A ČD végül úgy döntött, hogy az eredetileg már a 2016/2017-es menetrenddel tervezett gépcsere nélküli közlekedést elhalasztja, cserében viszont hosszú távra bérel a megfelelő engedélyekkel rendelkező Siemens Vectronokat a németországi EC-k továbbítására. A gépcsere nélküli közlekedést hivatalosan a nyári menetrendtől vezetik majd be, ekkortól a vonatok Drezdában csak 2-3 percet állnak majd a mai közel húsz perces gépcsere helyett.

A ČD az engedélyek ellenére is a Vectronokkal tervezi a menetrend szerinti közlekedést Prága és Németország között
(fotó: ČD)

Az EBA döntése tehát későn érkezett, ám nem jött rosszul a ČD-nek, hiszen így az ELL-től bérelt gépek mellett alkalmasint a saját mozdonyaik is közlekedhetnek majd a németországi vonatok élén. Az engedélyek birtokában a ČD 380-asai Németország és Csehország mellett Szlovákiában, Magyarországon, Ausztriában és Lengyelországban közlekedhetnek.

Halász Péter